Mercedes w123 300d 77 mätarhus lampproblem/tips

Isaaccrazy
10 november 2021 · 1 Inlägg

Tjena har lite olika problem och frågor till min projektbil som snart ska besiktas. Som sagt är det en w123 300d har lite problem med lampor och belysning i mätarhuset glödningslampan fungerar inte men den glöggar ändå. Lampan var då det inge fel på, samma med belysningen som ska lysa upp så man ser hur fort man kör etc inge fel på lampor där heller, har även testat att vrida på trippmätarn utan framgång. Tacksam för allt som hjälper big_smile


Har även en fråga om att byta mätarhus har både diesel och bensin mätarhus tror jag iaf eftersom dieselmätarhuset har 1 knopp borta som de är i elkontakten medan bensinmätarhuset har runt hela. Men båda passar och fungerar ändå men tänkte eftersom det är en diesel så kanske inte glödningslampan fungerar? den gör inte det heller på dieselmätarhuset som jag skrev i texten ovanför men tyckte det vore trevligt att ha en fungerande trippmätare annars kanske det går att transportera hastighetsmätarn till dieselmätarhuset? Tacksam för alla svar! Mvh Isaac

Senast redigerat av Isaaccrazy (10 november 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang