Försäkringsfråga

JensKA
19 november 2021 · 2 Inlägg

Tjena, har nu råkat teckna två försäkringar på min bil och letar något sätt att fixa detta. Tänkte bara kolla på detta forum om någon vet om det kan vara olagligt eller liknande att göra ägarbyte med en släkting och sedan byta tillbaks. Bara för att bli av med försäkringar. Eller om det finns någon annan lösning som gömmer sig där ute.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 november 2021 · 17 466 Inlägg

Ställ av bilen en dag. Då ska samtliga försäkringar upphöra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 november 2021 · 13 736 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ställ av bilen en dag. Då ska samtliga försäkringar upphöra.

har man nått över trafik hjälper det garanterat inte.. det blir per automatik en avställnings försäkring..  iof väldigt bra men inte i dessa fall smile  men hur tecknar man dubbla försäkringar? det förstår jag inte hur man råkar göra

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hamilton
19 november 2021 · 8 864 Inlägg

Varför inte ringa FB då får du problemet löst

Fotograf på tierpidag.se
JensKA
19 november 2021 · 2 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Ställ av bilen en dag. Då ska samtliga försäkringar upphöra.

har man nått över trafik hjälper det garanterat inte.. det blir per automatik en avställnings försäkring..  iof väldigt bra men inte i dessa fall smile  men hur tecknar man dubbla försäkringar? det förstår jag inte hur man råkar göra

Tänkte inte på att försäkringar har ett års bindning, är lite för ung och dum för det..

Skulle det kanske gå att ringa till försäkringsbolagen och ändra till trafikförsäkringar och därefter ställa av? 🤔

Senast redigerat av JensKA (19 november 2021)

Vitu
19 november 2021 · 76 Inlägg

Om du har beställt på distans har du väl 14 dagar ångerrätt, nu vet jag inte hur länge det gått men

spillolja
19 november 2021 · 4 020 Inlägg

Det är bara att låta bli att betala den försäkring man inte vill ha

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Brådhis * Voff voff *
19 november 2021 · 10 277 Inlägg

14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, så har det inte gått 14 dagar ännu kan du säga upp den du inte vill ha utan problem.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang