kolla så det inte är massa skit i släpvagnskontakten, har varit med om sånt som gör att det blinkar fort, även en sån där adapter kan stöka till det.
När det gäller dragkrok på dem här bilarna så ska man montera en extra styrenhet och bilen ska programmeras om det eftermonteras drag. Det är iaf så man gör enligt BMW sen finns det säkert andra knasiga sätt att få det hela att fungera. Tåls att kolla hur kablaget ser ut till dem sakerna.
Du nämner att det är något special med kontakten som går till bakljuset? Vad mer exakt har hänt där? Systemet är extremt känsligt så speciallösningar brukar inte fungera.
En sak till att nämna är att lampor som till synes fungerar kan med tiden hå fått fel motstånd. Hade det problemet på en V70N som fick stressblinkers åt vänster ibland till och från under flera år. Tillslut bytte jag ut glödlampan vänster fram och felet försvann.
När det gäller el schema så har jag ingen aning hur exakt det ser ut på BMW E90, jag skulle dock kunna ta fram den infon men behöver hela chassinumret i så fall, om du är trygg med att ge ut det.
Senast redigerat av Xebers76 (21 november 2021)