Orginal fjädrar kvitto

gustavekman
3 december 2021 · 2 Inlägg

Hej, jag ska släcka några 2 or på mekonomen men för att släcka den sista behöver jag en bild på ett kvitto att fjädrarna jag har är orginal vilket jag saknar. Skulle någon kunna skicka en bild här eller länk.

Utmarks-Loke
3 december 2021 · 5 840 Inlägg

För det första får du väl skriva vad du har för bil, du kan inte komma med kvitto på fjädrar till en hel annan bilmodell. För det andra bör du undvika Mekonomen för att slippa såna idiotkrav. Besikta på en riktig bilprovning istället.

gustavekman
3 december 2021 · 2 Inlägg

volvo 940 epa, den går ju olagligt så orka inte få regg bess på ett.

torsen
3 december 2021 · 7 238 Inlägg

gustavekman skrev:
volvo 940 epa, den går ju olagligt så orka inte få regg bess på ett.

Om det verkligen är en EPA så får den inte ha fjädring bak!

Brådhis * Voff voff *
3 december 2021 · 10 279 Inlägg

gustavekman skrev:
Hej, jag ska släcka några 2 or på mekonomen men för att släcka den sista behöver jag en bild på ett kvitto att fjädrarna jag har är orginal vilket jag saknar. Skulle någon kunna skicka en bild här eller länk.

Vad är det för ett skumt krav? Finns ju inget som säger att du måste ha original fjädrar. Du får både höja och sänka bilen så länge det inte inverkar på körningen.

Eller är det något specifikt för A-traktorer detta?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2021 · 14 056 Inlägg

Är det en Epa eller en A-traktor?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hilmer
3 december 2021 · 1 788 Inlägg

Verkstan får väl inte lov att släcka en besiktningsanmärkning som dom inte själva åtgärdat, det låter också märkligt att dom kräver kvitto på delar, så jag tror inte vi fått veta hela sanningen riktigt!?

EPA har inte fått registreras sen -76 eller liknande och eftersom 940 kom långt senare så lär det handla om en A-traktor.

husseman
4 december 2021 · 1 590 Inlägg

Hmm, att släcka "2" or.. e´ nåt en verkstad köper. Dvs. du behöver lite godkänd utrustning, men allt handlar om pengar. En verkstad som e´godkänd för att "släcka" 2,or. kan släcka vad dom vill- utan att ens sett bilen. Att kolla sitt eget "arbete" är för mig dårhus. Har man fått 2,or på nåt av Besikta- så ska dessa "släckas" på ärligt vis. Därför åker jag alltid o fixar så att kunden får ett papper på att samma företag som satt 2,orna... ser att detta e´fixat.,  Det är nåt kunder uppskattar.
Hupp, nu hamnade ja i en a-traktor tråd- lär bli sista gången.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang