Citroén c2 1,4i Vtr -04 ca 20500 mil problem gaspedal under färd

Macke227
13 december 2021 · 2 Inlägg

Hej.
Jag köpte mig en gammal pendlarbil för någon månad sedan och jag antar att det var den perfekta tiden på året då det kalla kommer, samt de fel som inte märks av på sommaren.

I övrigt går den bra i motor och låda, dock ett problem jag haft 2 av de 5 lite längre körningar än vad bilen är van vid (5-6mil) och som jag inte kan sätta fingret på är att när jag kommit ungefär halvvägs så låser sig gaspedalen nere i mattan och bilen varvar som fan i några sekunder, efter detta skede så funkar inte gaspedalen alls och när jag kopplar o växlar så hugger växlarna in i rätt läge. Lösningen ute på vägen är att hitta ett bra ställe att stanna i 10-15 jäkligt långa minuter och sedan funkar allt som vanligt.

Är ej ett uns bilkunnig, kanske borde tänkt på det när jag köpte en bil för 7000 spänn. :-)

Om någon har en idé på en mer långvarig lösning än att köpa ny bil igen så lyssnar jag gärna,

Tack på förhand
Macke

Senast redigerat av Macke227 (13 december 2021)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 december 2021 · 17 478 Inlägg

Bör vara elektrisk gaspedal på den? Lätt och se. Kablar eller vajer till pedal...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Macke227
14 december 2021 · 2 Inlägg

Det är elektrisk gaspedal!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang