Xenon konverter extraljus

MammDiin
16 december 2021 · 2 016 Inlägg

granadadr skrev:
nää testat MÅNGA fabrikat,, å dessa är från xenonkungen,, så lurad är jag inte,,  använt xenon i typ 10-12 år osv,, eftermarknads xenon ÄR långsamma bara gilla läget,, orginal är 2-3 ggr så snabba men så klart mkt dyrare,, har dock nyss tagit ur ett set ur en bil å ska leka lite med det smile  så får man mkt snabbare start smile men ej lika starka dock

Själv har jag inte heller kommit över några eftermarknads som är snabbare än typ 10 sekunder.
Snabbaste jag har är ett par Philips LVQ 212-L300 men de funkar inte bra till helljus/extraljus när de matar på fullt varje gång (saknar ''hot restrike'' som det kallas på engelska). Men de lyckas nå full effekt på några sekunder dock tar det ju typ 10 sekunder innan lampan når rätt färgtemperatur.

Har även ett par ''trimmade'' Denso Slim som matar på med runt 100W till lampan men de tar närmare 10 sekunder på sig också innan de når full effekt,dessutom får man byta lampor rätt så ofta med dem.

Annars är ju vanligen D1S snabbast och de verkar även ha typ 50% ljusstyrka direkt de tänder men svårt att hitta bra ballaster med mera effekt om man inte köper exempelvis Osram 45W som kostar rätt så mycket.

Cuefa Ain't no place like home...
17 december 2021 · 4 628 Inlägg

Kör 3st Big Knick med 60W Speedstarter Xenon i, det lyser bra men man får ta i ordentligt med kablaget för drivningen.
Jag får problem med att ett av ljusen inte tänds ibland. Något irriterande.

Men som sagts ovan, Xenon -> halogen alla da'r i veckan.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang