Volvo 740 GLE -88 hackar vid gaspådrag mellan 0-2000 varv

Filip_Arvidsson
27 december 2021 · 4 Inlägg

Hej! min 740 går inte helt som den ska, den hackar vid gaspådrag mellan 0-2000 varv sen när jag är över det så går den hur bra som helst. Har bytt lamdasond och bensinfilter men den hackar fortfarande. Har läst lite och kommit fram till att det kan vara bränsletrycks regulatorn som krånglar eftersom då ska den gå fett och hackigt vid låga varv sen vid höga ska den gå bra. 740in drar också typ 1.5 liter milen så allt stämmer.
Enligt något forum ska det sitta olika bränsletrycks regulatorer på LH 2.2 och LH 2.4. LH 2.2 ska vara på 2.5 bar och LH 2.4 ska vara på 3 bar.
Jag har LH 2.2 på min och undrar vart man kan få tag på bränsletrycksregulator till LH 2.2, har kollat på internet och hittar bara till LH 2.4

Volvo 944 (1991)
Volvo 744 (1988)
Steff240
27 december 2021 · 1 016 Inlägg

Om inte volvo har så är det nog skroten som gäller, tror inte att jag sett original bränsletrycksregulator nån annanstans.

Det funkar ju med eftermarknads universal prylar också om du hittar en med rätt tryck (finns ställbara dessutom) , men det kanske inte blir Bolt-on neutral

Filip_Arvidsson
28 december 2021 · 4 Inlägg

Steff240 skrev:
Om inte volvo har så är det nog skroten som gäller, tror inte att jag sett original bränsletrycksregulator nån annanstans.

Det funkar ju med eftermarknads universal prylar också om du hittar en med rätt tryck (finns ställbara dessutom) , men det kanske inte blir Bolt-on neutral

Okej, tackar så mycket smile

Volvo 744 (1988)
Volvo 944 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang