ID Buzz - Lite länkad info. Någon som vet mer?

Cuefa Ain't no place like home...
6 januari 2023 · 4 628 Inlägg

KenthIJ skrev:

Cuefa skrev:

KenthIJ skrev:
Gjorde en lite testlastning av vår dotters rullstol samt en kort provtur med ID Buzz förra onsdagen.

Gott om plats för rullstolen och väldigt bekväm att köra. Sköna stolar och körställning som passar mig. Kändes inte så väldigt "bussig" även om formatet gör att den ju fångar ganska mycket vind i 120 km/h . Gick dock förvånansvärt tyst även i denna fart. Kändes bekväm och smidig på mindre vägar och i stan.
Saknar dock möjligheten att förvärma stolarna i appen (går ej enligt säljaren) och möjligheten att få stolsvärme bar (inte heller det går att få enligt samma säljare).

Höjden från marken till lasttröskeln var lite väl hög för att man skall kunna lasta rullstolen riktigt smidigt. (skulle helst varit 5-10 cm lägre)

men... Skall testa den igen och då mer ingående

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-bb4a3be08243395b1b25e0b9642288f6.jpg

Verkar konstigt att min Cupra kan förvärma både stolar & ratt, känns som om det borde gå o lösa tycker jag.
Skoj o läsa om din upplevelse bakom ratten!
Har inte hunnit testa den, o nu när jag troligen byter bana i yrkeslivet blir detta inte lika självklart längre.

Jo enl. säljaren på VW så skulle det inte gå att förvärma sätena i app och inte heller få värme i baksätet.

Han sa att Skoda Enyaq iV har dessa features (har för mig att du skrev att så var fallet, i annan tråd på forumet) men att inte VW har det. Inte heller ID 4 om jag fattade rätt.

Så... vad kommer du att ha för profession framöver?

Min Born e ju en ID.3 med attityd, o jag har det ju... 🤔
Nå, VW kan ju ha valt att bromsa detta av, för mig, oförklarliga skäl...

Jag utbildar mig till lastbilschaufför nu, faktiskt!
Har närt den drömmen länge nog, nu var tiden mogen att ta steget.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
KenthIJ
20 augusti 2023 · 1 465 Inlägg

Någon som hört något om hur kvaliteten är på ID Buzz.
Borde ju finnas några bilar som rullat lite mil nu.
De lär ju iaf inte dras med VW s TSi motorer

KenthIJ
28 september 2023 · 1 465 Inlägg

Någon som testat Id buzz och har synpunkter?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang