Glappt AUX uttag till BMW 320i E91 2006

sambapati
11 januari 2022 · 21 Inlägg

Visste inte om jag skulle posta det här i biljud eller här men det passar väl egentligen in på båda sidorna.

Har en E91a från 06 med ett AUX uttag som sitter i facket i mittkonsolen. Problemet är inte att uttaget inte fungerar, för det gör det. Problemet är att ljudkvaliten varierar extremt mycket till och från, trodde först det hade med kabeln att göra men det visade sig att det inte var fallet.

Ibland är ljudet jättelågt oavsett hur mycket jag höjer på mobilen och stereon, ibland brusar det och stör extremt mycket och ibland fungerar allt klockrent. Har nu märkt att jag kan "justera" ljudkvalitén igenom att rycka, slita och banka lite lätt i mittkonsolen, och med lite finkänsla och tur kan jag då lyckas få ljudkvaliten som den ska vara. Så det jag skulle behöva lite tips på är hur jag ska gå vidare i felsökningen och om någon har någon aning om vad som kan vara felet. Har för övrigt inte detta problem när jag lyssnar på vanlig radio, dvs inget fel på högtalarna.

Någon som känner igen det här felet eller har någon aning om hur jag kan lösa det? Antar att jag måste bort med mittkonsolen för att kunna leta men har ingen koll på hur man gör det på BMW.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang