2.0TDI + oljekonsumtion = bara delvis sant.
I regel är det "bara" bensinmotorerna som drabbas, MEN, det finns en variant av 170hk 2.0 TDI som kan drabbas.
Där ska du lyssna efter ev Goodwill.
Maskinförsäkringen går in, förutsatt att inte tid eller milgränsen uppkommit.
8år (vanligt) från första reg är ju möjligt på en 2014.
Jag har hört om balansvikt som lossnat på Quattro-kardaner som ger vibrationer, och givetvis ljud.
Men skulle då komma underifrån.
DSG och S-tronic är för övrigt helt olika lådor. S-tronic sitter i Audi med motorn rakt, och DSG med motorn på tvären.
S-tronic har haft mindre trubbel än DSG.
Skoda/Passat/Golf mfl har endast DSG.
Visst jobbar dom med samma princip, men det gör tex Ford/Volvo's Powershift och alla andra dubbelkopplingslådor också, i så fall.
Senast redigerat av Mossan1 (26 januari )