Saab 9-3

Abbe1234
2 februari 2022 · 123 Inlägg

Hej
Jag funderar på att köpa en 9-3 2010 ttid eller Audi A6 tdi eller V70 D5, alla har manuell växellåda
Buget är 45000kr.
Är det bra val? Finns det reservdelar för Saab?
En annan sak är jo att jag hade passat 1.6 men jag krockade med den och har en dålig känsla av det nu.
Eller ska jag köpa en passat igen 2.0 tdi?
Vad tycker ni att jag ska köpa?

Tack på förhand

MVH Abbe

trubbelturbo
2 februari 2022 · 1 457 Inlägg

Jag har aldrig haft problem att få tag i delar till mina Saabar de senaste åren, så det är inget jag tycker du behöver oroa dig för.

Senast redigerat av trubbelturbo (2 februari 2022)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
jaka54
2 februari 2022 · 5 713 Inlägg

SAAB??? Vad är det för märke? Finns inte längre! Skulle inte ta i sån med tång, men jag vill gärna ha en "trubbnos" från 63-64:)!
Diesel om  du kör långt! Annars bensin...eller ännu hellre bensin/el eller bara  elbil .
Både Audi A6 Avant och Volvo V70 är trevliga bilar...gäller bara att få tag på ett bra exemplar!

Hamilton
2 februari 2022 · 8 864 Inlägg

jaka54 skrev:
SAAB??? Vad är det för märke? Finns inte längre! Skulle inte ta i sån med tång, men jag vill gärna ha en "trubbnos" från 63-64:)!
Diesel om  du kör långt! Annars bensin...eller ännu hellre bensin/el eller bara  elbil .
Både Audi A6 Avant och Volvo V70 är trevliga bilar...gäller bara att få tag på ett bra exemplar!

Lycka till med att hitta en elbil för 45 000 lol

Fotograf på tierpidag.se
Abbe1234
3 februari 2022 · 123 Inlägg

😂😂😂 nej ingen elbil, jag kör långa sträckor, anledningen till SAAB är jo att de har dieselvärmaren och man sitter skönt i dem. Jag tror att det blir A6 eller V70

amazinjoey
3 februari 2022 · 1 139 Inlägg

Abbe1234 skrev:
😂😂😂 nej ingen elbil, jag kör långa sträckor, anledningen till SAAB är jo att de har dieselvärmaren och man sitter skönt i dem. Jag tror att det blir A6 eller V70

TTID är superstabil bil. Billig och snabb. Ligga alla på samma pris så hade jag dock tagit A6, mer premium och etc.


dock kommer du ha problem med dubbelmasssvänghjulet på alla tre bilar,  pg manuell låda å diesel

Abbe1234
3 februari 2022 · 123 Inlägg

amazinjoey skrev:

Abbe1234 skrev:
😂😂😂 nej ingen elbil, jag kör långa sträckor, anledningen till SAAB är jo att de har dieselvärmaren och man sitter skönt i dem. Jag tror att det blir A6 eller V70

TTID är superstabil bil. Billig och snabb. Ligga alla på samma pris så hade jag dock tagit A6, mer premium och etc.


dock kommer du ha problem med dubbelmasssvänghjulet på alla tre bilar,  pg manuell låda å diesel

Tack för tipset, dubbelmasssvänghjul har jag haft problem med i min Passat b6 1.6 tdi så jag får stå ut med det.
Jag tror att det kostar mer på a6 att laga än de andra bilarna som jag nämnde innan. Speeady ville 7000kr för att laga den BARA ARBETET.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang