Cheva smallblock går på 5 cylindrar.

micke-wes
6 mars 2022 · 60 Inlägg

Köp nya tändstift av annat märke,NGK är skit.
Du kan få fin gnista när stiftet är löst men när det sitter på plats får man ingen det kan räcka med att den har blivit sur en gång så funkar dom inte.
Mitt tips är att köp stift av bättre kvalite jag tror den kommer funka då eftersom du kollat upp det mesta och det verkar ok.

Steff240
6 mars 2022 · 1 018 Inlägg

micke-wes skrev:
Köp nya tändstift av annat märke,NGK är skit.
Du kan få fin gnista när stiftet är löst men när det sitter på plats får man ingen det kan räcka med att den har blivit sur en gång så funkar dom inte.
Mitt tips är att köp stift av bättre kvalite jag tror den kommer funka då eftersom du kollat upp det mesta och det verkar ok.

Intressant att du tycker NgK är skit, det brukar ju annars anses vara ett kvalitetsmärke av många motorkunniga.
Vilket/vilka märken skulle du rekommendera isåfall?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 mars 2022 · 14 054 Inlägg

Steff240 skrev:

micke-wes skrev:
Köp nya tändstift av annat märke,NGK är skit.
Du kan få fin gnista när stiftet är löst men när det sitter på plats får man ingen det kan räcka med att den har blivit sur en gång så funkar dom inte.
Mitt tips är att köp stift av bättre kvalite jag tror den kommer funka då eftersom du kollat upp det mesta och det verkar ok.

Intressant att du tycker NgK är skit, det brukar ju annars anses vara ett kvalitetsmärke av många motorkunniga.
Vilket/vilka märken skulle du rekommendera isåfall?

Jag tycker att du ska köra Champion i din Cheva.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zzr94092
6 mars 2022 · 4 390 Inlägg

Jag kör NGK ,-88 camaro TPI 350...Gjort så i 20 år,och även i vanliga bensin bilar i 40 år .Så att säga att NGK är skit är nog mera bara skitsnack...

micke-wes
6 mars 2022 · 60 Inlägg

zzr94092 skrev:
Jag kör NGK ,-88 camaro TPI 350...Gjort så i 20 år,och även i vanliga bensin bilar i 40 år .Så att säga att NGK är skit är nog mera bara skitsnack...

NGK funkar nog när det är insprutning men fordon jag haft det problemet med har varit med förgasare större risk för att dom surar ner sig då.
Jag har råkat ut för de flera gånger på både skotrar och motorcyklar och det är skit stift välj ett annat känt märke.
Har du kvar gamla stiften kan du prova sätta dit dom så ser du om felet är där.

Svenska_bil
7 mars 2022 · 218 Inlägg

När började den inte gå på alla cylindrar?
Skulle någon felsöka på plats så kommer också frågan om delarna är nya som du bytt till eller är dom beggade? Vad för lyftare t ex?
Vad för tändkablar?
Ligger kablarna nära grenrören?
Lindade headers?
När började den gå dåligt?
Vad gjordes för första åtgärd?
Osv osv.

Du har bytt en hel del saker och säger att du kontrollerat allt men gissningsvis så är det någon utav dina delar som inte lirar riktigt eller så är det trots att du är säker på att allt stämmer något du kollat fel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang