7569
Sök

Köpråd: BMW 320 GT VW Passat B8 eller Audi A6?

1 Inlägg
10 mars 2022
Trådstartare
Hej alla ! Jag är ny här !  Jag vill köpa en bil och  kolla på BMW 320 GT 2016 eller VW passat kombi b8 2016 eller Audi A6  .
Men jag läst att passat har problem med låsen fryser fast på bilar !? 
Kvarstår det problemet ?
Behöver lite tips på för och nackdelar ? 

Tack på förhand!

Hej och välkommen till Gorg!
Redigerade rubriken en aning åt dig. Vänligen tänk lite mer på den nästa gång..

Mvh mod
Senast redigerat av beniki (10 mars 2022)

7 786 Inlägg
11 mars 2022
beniki skrev:
Hej alla ! Jag är ny här !  Jag vill köpa en bil och  kolla på BMW 320 GT 2016 eller VW passat kombi b8 2016 eller Audi A6  .
Kvarstår det problemet ?

Tack på förhand!

Hej och välkommen till forumet.
Vill du ha en bil som som fortskaffningsmedel så avråder jag från dem du nämner.
Titta i stället på en Honda, Suzuki, Mazda eller Toyota - är mitt råd.

* Voff voff *
11 083 Inlägg
11 mars 2022
torsen skrev:
beniki skrev:
Kvarstår det problemet ?

Tack på förhand!

Vill du ha en bil som som fortskaffningsmedel så avråder jag från dem du nämner.

Eftersom detta är ett forum för folk med bilintresse finns ju också chansen att trådskaparen vill ha en rolig bil som skänker lite glädje till föraren... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 780 Inlägg
11 mars 2022
Hmm, o om TS tycker att frusna lås är ett stort problem, då vill han inte veta vad stora problem är med dessa "roliga bilar" - de ger mkt. glädje till verkstan. O lite glädje till ägaren, de perioder de funkar. Ju mer blink o lull, desto mera som rasar..o det kostar.

Lycka till -mvh/husse

924 Inlägg
12 mars 2022
Brådhis skrev:
torsen skrev:
beniki skrev:
Kvarstår det problemet ?

Tack på förhand!

Eftersom detta är ett forum för folk med bilintresse finns ju också chansen att trådskaparen vill ha en rolig bil som skänker lite glädje till föraren... wink

En CTR, Swift Sport, Yaris GR eller liknande ger många gånger mer körglädje än en tysk autobahnkryssare. Om det nu är körglädje och inte enbart hastighet du tänkte wink

Que Sera, Sera

* Voff voff *
11 083 Inlägg
12 mars 2022
MrHyde skrev:
Brådhis skrev:
torsen skrev:

En CTR, Swift Sport, Yaris GR eller liknande ger många gånger mer körglädje än en tysk autobahnkryssare. Om det nu är körglädje och inte enbart hastighet du tänkte wink

Så är det förstås, men jag är av erfarenhet rätt säker på att det inte var dessa som Torsen avsåg i sitt inlägg. wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Fri fart för ett fritt folk!
14 910 Inlägg
12 mars 2022
är inte Gt väldigt jävla ful för att vara en bmw? eller kanske bara jag som tycker det.. 

har svårt för den typen av bilar smile    själv åker jag en Audi a2.. haha den är nog top 10 i fulhet.. smile

pasaterna är ganska trevliga men arbetskamrat har en  2018   väldigt välutrustad  240hk diesel  den är trevlig att köra om det inte vorre för dsg som är konstigt..  inget fel på själva lådan men den är lite oslipad enligt mig..    men bilen känns lätt och smidig att köra inte alls som en båt på vägen.  nu har jag så klart inte pressat den bilen eftersom det inte är min.  men tycker man känner direkt hur en bil är. 
dock lite lätt på arslet så den kickar ut när man minst anar det på vintern.  om det ska ses som något negativt eller inte är väll vad föraren tycker är roligt.   

skulle jag välja någon av bilarna så är det Passaten som helt klart ser bäst ut och har trevlig inredning och känns välbyggd    men alla har ju så olika perspektiv vad en bra bil är.    får ju köra mycket av mina arbetskamraters bilar och ibland undrar jag på riktigt hur dom tänkt när dom köpt sina bilar.. framför allt alla suvar..  riktigt skräp att köra  framför allt japanska bilarna...dom kan vara 1-2år gamla men känns endå som dom ligger 10år efter vw när det gäller hur en bil ska kännas att köra

Kör fort så hinner inget hända...

Sök