Sälja ”dyrare” audi utan strul privat

pallebulle
17 mars 2022 · 3 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har du lån på bilen? Detta måste lösas innan ägarbyte kan ske.

Nej inga lån eller krediter.

pallebulle
17 mars 2022 · 3 Inlägg

krambriw skrev:
Sälj via KVD så får du vad marknaden anser den är värd, marknaden har alltid rätt.
Ingen personlig kontakt med köpare. Jag själv, hur underbart stark och fin motorn än är, det har varit väldigt mycket bekymmer med kamkedjan på dom motorerna (ref gamla audi nordic forumet som fanns tidigare) och en sådan reparation, om den behövs, närmar sig 100k (hela motorn måste ur). Din bil är dessutom så pass gammal så det går nog inte längre teckna en helförsäkring som täcker maskin/motorskador

Det är på de första 204 hk och adblue motorerna. Min är 3.0 cduc och där finns inga barnsjukdomar på den. Den går så jävla fint så det är sjukt faktiskt!

spillolja
17 mars 2022 · 4 025 Inlägg

Rent sporadisk känns 10.800mil som ganska lågt på en så pass potent bil, finns Bes-papper, servciebok, faturor etc. som styrker detta ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
krambriw
17 mars 2022 · 427 Inlägg

"KVD kommer inte undan konsumenttjästlagen"
Det i sig är ju ett väldigt tungt argument för köparen, dvs bra säljargument för dig som säljare. Samtatt den huvudsakliga frågan som ställdes var ju att slippa oseriösa köpare, det gör man ju om man använder en tjänst som KVD eller liknande

"Detta stämmer, men bara om KVD´s kundgrupp är hela marknaden"
Sant men den kundgruppen vet nog istället rätt mycket mer om fordonen som erbjuds så likaså vad gäller en A6 från 2012. Även om den faktiskt börjar bli lite väl gammal även för att säljas på KVD (som brukar ha gott om precis utgångna 3-åringar, f.d, tjänstebilar)

EDIT: Den äldsta och enda a6:an som nu finns på KVD är en 2018, dock med den lilla motorn. Så en 2012:a blir en något "udda fågel" men kanske just därför ger bra betalt just nu, det verkar vara ont om avanter

Senast redigerat av krambriw (17 mars 2022)

krambriw
17 mars 2022 · 427 Inlägg

pallebulle skrev:
Den går så jävla fint så det är sjukt faktiskt!

Jo dom gör ju det, det håller jag helt med om, jag har själv haft förmånen att köra en sådan ett tag. Coolt oxå med frihjulsfunktionen, om du har sådan, den jag körde hade det. Bilen är så tung så när den väl kommit upp i fart så rullar den nästan hur långt som helst på frihjul när man släpper gasen (om den står i Economy läge tror jag det var). En väldigt skön o fin bil. Men det där med kamkedjan tror jag drabbade även andra, tror det var nån med den ännu starkare motorn som också hade problem, inte med själva kedjan men med typ styrskenor av nått slag (gjorda i plast). Var lika illa, jättejobb att byta trots löjligt billiga reservdelar i det fallet. Bara hoppas att du inte har problem, men det är huvudanledningen varför jag själv inte skulle köpa en begagnad med stora motorn, en sådan reparation, ja jisses

JimProfit
17 mars 2022 · 91 Inlägg

Sålde vår v60 på blocket i höstas. På några timmar hade jag 5 normala handlare som hörde av sig.
Bokade och en inköpschef kom o hämtade den, mkt smidigt.
Lustiga var att jag fick runt 20-30 mer än vad olika handlare bjudit i inbyte när jag kikade på nytt.

//Jim Profit
krambriw
17 mars 2022 · 427 Inlägg

Nu är väl det mesta sagt som kan sägas. Återstår bara att prova o se hur det går. Lycka till!!

torsen
18 mars 2022 · 7 238 Inlägg

Sammanfattningsvis så tror jag att det blir struligare att sälja "MENA-intressanta" bilar såsom BMW, AUDI och Mercedes.
Det är ett visst klientel som är överintresserade av dessa "MENA-bilar".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang