Har V70 2010 1.6d tappat kraft och varvar inte mer än 3000
Fått felkod p242f och p2458 Kan de vara addetiv som tagit slut eller vad Tror ni? Senast de fyllde på var vid 19k har gått 25k så de borde väll va dax nu men tänkte ksk att de kunna vart något annat ksk
Någon som varit med om något liknade? Svårt att Tro att de är bränslefilter som är igensatt då de byttes vid 22k mil
Båda koderna tyder på igensatt partikelfilter, så jag hade nog iaf börjat där.
Nackdel med diesel, när dom börjar närma sig den åldern/körsträcka blir det problem. Vi har några bilar i familjen som närmar sig. För mycket aska som täpper igen. Dyrt blir det med nytt. Finns vad jag vet inte någon bra renoveringsmöjlighet i Sverige. I Tyskland vet jag man kan skicka in DPF:en till en firma som sedan kör den i brännugn över natten, det blir tydligen som nytt. Tror alla dessa kemiska mirakel har visat sig kan skada mer än hjälpa
Tyvärr verkar auktoriserade verkstäder (elle värkstäder) inte vara intresserade av att erbjuda renoveringsalternativ, nytt erbjuds dock
Båda koderna tyder på igensatt partikelfilter, så jag hade nog iaf börjat där.
Nackdel med diesel, när dom börjar närma sig den åldern/körsträcka blir det problem. Vi har några bilar i familjen som närmar sig. För mycket aska som täpper igen. Dyrt blir det med nytt. Finns vad jag vet inte någon bra renoveringsmöjlighet i Sverige. I Tyskland vet jag man kan skicka in DPF:en till en firma som sedan kör den i brännugn över natten, det blir tydligen som nytt. Tror alla dessa kemiska mirakel har visat sig kan skada mer än hjälpa
Tyvärr verkar auktoriserade verkstäder (elle värkstäder) vara intresserade av att erbjuda renoveringsalternativ, nytt erbjuds dock
Finns ju en del företag, endast en googling bort, som rengör DPF i Sverige. Så ett så stort problem är det nog inte egentligen. Finns även en hel det Youtube-klipp som visar hur man gör det själv.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Båda koderna tyder på igensatt partikelfilter, så jag hade nog iaf börjat där.
Nackdel med diesel, när dom börjar närma sig den åldern/körsträcka blir det problem. Vi har några bilar i familjen som närmar sig. För mycket aska som täpper igen. Dyrt blir det med nytt. Finns vad jag vet inte någon bra renoveringsmöjlighet i Sverige. I Tyskland vet jag man kan skicka in DPF:en till en firma som sedan kör den i brännugn över natten, det blir tydligen som nytt. Tror alla dessa kemiska mirakel har visat sig kan skada mer än hjälpa
Tyvärr verkar auktoriserade verkstäder (elle värkstäder) vara intresserade av att erbjuda renoveringsalternativ, nytt erbjuds dock
Finns ju en del företag, endast en googling bort, som rengör DPF i Sverige. Så ett så stort problem är det nog inte egentligen. Finns även en hel det Youtube-klipp som visar hur man gör det själv.
Nja, berorju på hur "händig" man är själv. Den ska bort och skickas in, så det tar ett par dar innan den kommer i retur, så ska den dit igen
Nackdel med diesel, när dom börjar närma sig den åldern/körsträcka blir det problem. Vi har några bilar i familjen som närmar sig. För mycket aska som täpper igen. Dyrt blir det med nytt. Finns vad jag vet inte någon bra renoveringsmöjlighet i Sverige. I Tyskland vet jag man kan skicka in DPF:en till en firma som sedan kör den i brännugn över natten, det blir tydligen som nytt. Tror alla dessa kemiska mirakel har visat sig kan skada mer än hjälpa
Tyvärr verkar auktoriserade verkstäder (elle värkstäder) vara intresserade av att erbjuda renoveringsalternativ, nytt erbjuds dock
Finns ju en del företag, endast en googling bort, som rengör DPF i Sverige. Så ett så stort problem är det nog inte egentligen. Finns även en hel det Youtube-klipp som visar hur man gör det själv.
Nja, berorju på hur "händig" man är själv. Den ska bort och skickas in, så det tar ett par dar innan den kommer i retur, så ska den dit igen
Alternativet är ju att be någon lokal verkstad demontera/montera den. Att ha bilen stående där några dagar är ju högst sannolikt inget problem för dom.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Finns ju en del företag, endast en googling bort, som rengör DPF i Sverige. Så ett så stort problem är det nog inte egentligen. Finns även en hel det Youtube-klipp som visar hur man gör det själv.
Nja, berorju på hur "händig" man är själv. Den ska bort och skickas in, så det tar ett par dar innan den kommer i retur, så ska den dit igen
Alternativet är ju att be någon lokal verkstad demontera/montera den. Att ha bilen stående där några dagar är ju högst sannolikt inget problem för dom.
Plockade av slangarna till difftryckgivaren och de var helt rena och slangarna hela, tycker om filtret börjat sota igen så borde de väll synas i slangarna att de börja sätta igen sig lite eller?