Var finns AUX-ingången? Skoda Octavia -09

Filip_0310
21 mars 2022 · 6 Inlägg

Tjena har en Skoda Octavia 2009 facelift men undrar var tusan aux ingången finns. Om det finns? Det är en swing stereo original som vad jag vet bara har radio och cd. Men undrar om någon vet var det kan finnas en aux ingång?




Redigerade rubriken en aning..

Mvh mod

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 mars 2022 · 13 744 Inlägg

Filip_0310 skrev:
Tjena har en Skoda Octavia 2009 facelift men undrar var tusan aux ingången finns. Om det finns? Det är en swing stereo original som vad jag vet bara har radio och cd. Men undrar om någon vet var det kan finnas en aux ingång?

om den finns borde den sitta nere vid växelspaken någonstans där brukar den sitta på alla "vag" bilar.

men chansen är stor att du inte har det.

men det går att montera men skulle nog ta en titt efter en modernare enhet som har bt och allt istället..  dom är inte jättedyra. allt hänger på hur stora krav du har på radion..  för du kan köpa en kina stereo som är perfekt för allt utom att lyssna på radio på.   eller det går men den är inte optimal.  har själv kört med en Kina stereo i min polo 6r i 3år nu och är kanon nöjd spotfy offline och allt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
THEBADGUY Gorgilus addictus
21 mars 2022 · 4 736 Inlägg

På min Skoda Octavia års 2007 satt den under armstödet som är mellan stolarna, i själva facket under armstödet.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Filip_0310
21 mars 2022 · 6 Inlägg

THEBADGUY skrev:
På min Skoda Octavia års 2007 satt den under armstödet som är mellan stolarna, i själva facket under armstödet.

Finns inget armstöd och heller inget aux i mittkonsollen

Cuefa Ain't no place like home...
21 mars 2022 · 4 628 Inlägg

Filip_0310 skrev:

THEBADGUY skrev:
På min Skoda Octavia års 2007 satt den under armstödet som är mellan stolarna, i själva facket under armstödet.

Finns inget armstöd och heller inget aux i mittkonsollen

Då är det så enkelt som att Du inte har någon AUX.
Det var inte standard på den årsmodellen.
Däremot har du en stereo som med lätthet byts ut mot en liknande fast med alla moderniteter i, så som BT, AUX (om du nu prompt vill ha analoga signaler), navigation etc.
Brukar gå o hitta för dryga 3-4000kr och passar rakt av både mot bilens kablage o i hålet i instrumentpanelen.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang