Dåligt ljud efter 5-15 min?

Uffe-Golf-04
27 mars 2022 · 5 Inlägg

Hej! Jag kan inte lista ut vart problemet är,har en golf -04 "stora ljudpaketet" det enda jag har bytt är original stereon och satt i en Kenwood-DPX-M3100BT och när jag startar bilen,börjar spela musik så låter det som det ska,kan spela högt och med bra bas,5-15 min senare så slår basen igenom och det låter kass överlag=jag måste sänka volymen ganska mycket,då låter det bra igen men går inte att spela högt,det är nästan i synk med när bilen blir varm så blir ljudet kass,slå av tändningen och låter den stå ett tag så låter det bra igen,men bara 5-15 min jag har provat BT,Aux,radio samma sak. Någon som har en ide om vad det kan vara som strular?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 mars 2022 · 13 736 Inlägg

har du känt på stereon om den blir väldigt varm?     skulle även mäta hur mycket ström enheten har...

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Uffe-Golf-04
27 mars 2022 · 5 Inlägg

Kännns inte på fronten men har inte dragit ur den och kännt,ska göra det och strömmen ska jag,antar jag mäta både vid upptart och när det har börjat låta dåligt? Ska bara låna en multimeter av någon först,sen ska jag kolla det. Tack för det snabba svaret!
Mvh Uffe

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 mars 2022 · 13 736 Inlägg

köp en på biltema om du har någon nära dig man har otroligt nytta av den till allt möjligt den kostar under 200kr

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Uffe-Golf-04
27 mars 2022 · 5 Inlägg

Tack för tipset,har en biltema bara nån km hemifrån,sticker dit nu och återkommer med hur det går för mig

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 mars 2022 · 13 736 Inlägg

köp den för 119kr Artnr. 15-133  har flera sånna  brukar tappa bort dom och köpa en ny.  dom fungerar för normalt hobby bruk

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Robban_F Avstängd
27 mars 2022 · 301 Inlägg

Vet du hur man mäter spänning med en multimeter?
Vet du hur man mäter ström med en multimeter?
Fråga annars någon som vet!

Senast redigerat av Robban_F (27 mars 2022)

Uffe-Golf-04
27 mars 2022 · 5 Inlägg

Jag började med att kolla så den hade ordentligt med volt o amp när den var "kall" och det fanns det,åkte ut o cruisade o poppa tills det lät kass o sänkte,åkte hem o tog ur stereon igen för o kolla ström medans den lät dåligt,ffarande ok,däremot så brände jag fingrarna på kylfläns plattan på baksidan,lät täck kåpan som sitter ovanför vara lös så att jag skulle komma åt och känna utan o ta bort stereon åkte ut igen och konstaterade att ju varmare den var desto mindre gick det att spela högt,t.e.x. låg volym länge ganska varm.spela högt en liten stund.stänga av tills den var sval,ok spela hög volym lite längre stund men sen kunde man steka ägg på den,amatör gissning,fler högtalar element än stereon vill orka med,4*6,5tum skrikor i stolpar o bakdörr+center kanal i ovanpå instrumentpanelen?

Uffe-Golf-04
27 mars 2022 · 5 Inlägg

lösning,sätta in ett separat slutsteg?

Bassiehof
31 mars 2022 · 1 777 Inlägg

Använd x-over och ställ in högpassfilter på 60-80 Hz.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang