6774
Sök

Få i neutral på en batteridöd automat Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG Sekventiell, 180hk, 2018?

Forummoderator
18 356 Inlägg
3 april 2022
Trådstartare
Jag ska skrämma liv i en sådan imorgon. Den har stått för länge (5 veckor, keyless bil) så batteritorsk tydligen. Tänkte med hjälp rulla ut den från garaget och sedan kabla igång den och ta en resa på 2 timmar som ändå ska göras. Men hur gör man? Är det så enkelt som att lyfta/trycka ner en knapp på kulissen till växelväljare? Eller behövs verktyg? Personen som äger bilen är inte i skick för att kolla upp saken.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
11 083 Inlägg
3 april 2022
Ja, ungefär iaf. Det finns en gul flärp under kulissen om jag inte minns helt fel. På vissa sitter den rätt bökigt till och går lätt att bryta av (gäller dom där den sitter "omöjligt" till), så då får man vara försiktig.
Senast redigerat av Brådhis (3 april 2022)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Forummoderator
18 356 Inlägg
3 april 2022
Trådstartare
Brådhis skrev:
Ja, ungefär iaf. Det finns en gul flärp under kulissen om jag inte minns helt fel. På vissa sitter den rätt bökigt till och går lätt att bryta av (gäller dom där den sitter "omöjligt" till), så då får man vara försiktig.

Man tackar. Jag tar med mig lite verktyg. Kanske man kan tvinga igång tändning med en batteriladdare påkopplad några minuter och sedan frilägga växel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
11 083 Inlägg
3 april 2022
Hybrid_ skrev:
Brådhis skrev:

Man tackar. Jag tar med mig lite verktyg. Kanske man kan tvinga igång tändning med en batteriladdare påkopplad några minuter och sedan frilägga växel.

Högst sannolkit, ja. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök