Lurad av bilhandlare. Positivt ARN beslut.

YZGUCCI
4 april 2022 · 50 Inlägg

Hej! Jag hade problem med en bil som visade sig ha ett motorfel när jag köpte den. Bilfirman försökte åtgärda felen fler än 3 gånger och lyckats ej. Anmälde dem till Arn och fick positivt till mina krav (häva köpet). Bilfirman är ej med i MRF och kommer troligen ej följa Arns beslut.

Till min fråga. Hur får man bilfirman att följa Arn beslut. Jag tänker på att stänga ner deras företags blocket annons konto osv. Vad kan man mer göra med bilfirman om de ej följer besluten än att stänga ner deras annons konto? Vad kan man göra mer med ett Arn beslut?

Senast redigerat av YZGUCCI (4 april 2022)

torsen
4 april 2022 · 7 234 Inlägg

Grattis till att i alla fall fått ARN "på din sida".
Det fick inte jag, tyvärr!

granadadr
4 april 2022 · 7 286 Inlägg

torsen skrev:
Grattis till att i alla fall fått ARN "på din sida".
Det fick inte jag, tyvärr!

trist sad

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
jaka54
4 april 2022 · 5 719 Inlägg

En fråga i all välmening...hur kom det sig att du inte upptäckte motorfelet innan du köpte bilen ? Provkörde du inte?

Marlboroman
4 april 2022 · 8 229 Inlägg

Vill inte firman följa ARN's beslut så är det dags att börja blanda in jurister.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
YZGUCCI
4 april 2022 · 50 Inlägg

jaka54 skrev:
En fråga i all välmening...hur kom det sig att du inte upptäckte motorfelet innan du köpte bilen ? Provkörde du inte?

Något knackar i motorn till och från. Rasslar typ kolla videon nedan.

https://youtu.be/9P1dZmTfPis

Ljudet kan komma efter en minut eller kan de komma efter 1 dag. När jag körde bilen gjorde den ej missljud. Ljudet kommer och går extremt konstigt iaf. Låter som kamkedja i mina öron.

Senast redigerat av YZGUCCI (4 april 2022)

xXSammy
4 april 2022 · 6 569 Inlägg

Dålig kedja borde ge konstant rasslande och/eller felkoder på kamlägesgivaren/givarna

Finns det dubbelmassesvänghjul på dessa?

De/Dem
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 april 2022 · 14 041 Inlägg

YZGUCCI skrev:

jaka54 skrev:
En fråga i all välmening...hur kom det sig att du inte upptäckte motorfelet innan du köpte bilen ? Provkörde du inte?

Något knackar i motorn till och från. Rasslar typ kolla videon nedan.

https://youtu.be/9P1dZmTfPis

Ljudet kan komma efter en minut eller kan de komma efter 1 dag. När jag körde bilen gjorde den ej missljud. Ljudet kommer och går extremt konstigt iaf. Låter som kamkedja i mina öron.

Jag kan inte sätta fingret på vad det är men inte låter det bra. Vad är det för bil och vilken årsmodell är det?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
panda666
4 april 2022 · 4 250 Inlägg

ser ut som en passat v6, har inte dessa både kamrem och kedja? låter lite som kedjan är dålig, låter som en diesel.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 april 2022 · 17 466 Inlägg

Jaha, en FSi VAG-produkt som är på väg att rasa igen. Lider med dig TS. Bilfirman kommer inte hjälpa dig. De är så nöjda över att någon okunnig köpare köpte skiten bara.

Men har du tur är det dubbelmasse som gett upp!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang