Beställa delar utomlands

goufelix
6 april 2022 · 109 Inlägg

Hej, har hittat lite roliga grejer i Polen och Tyskland och undrar om någon har haft problem eller bara bra tips för att undvika problem med att beställa från andra eu-länder.

Någon som beställt från s-tuning.eu i Polen eller tatechnix i Tyskland till exempel? smile

Opel Astra Cabriolet "IRMSCHER" (1994)
Mew
6 april 2022 · 2 165 Inlägg

Inte alls, snarare tvärtom, jag beställer delar från Thorauto.eu (i Tyskland) exempelvis, som Autodoc fast bättre service och bättre priser. Väljer alltid märkesdelar, kommer till en bråkdel av priset här hemma. Sedan har jag inte erfarenhet med just de du nämner, men är du orolig så betala med PayPal, då kan du alltid starta en "dispute" om varorna inte kommer, och du får tillbaka pengarna. Paypals köparskydd är superbt (nästan lite för bra, av begränsad erfarenhet av att vara på säljarens sida).

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 april 2022 · 13 749 Inlägg

beställt massor både från polen och tyskland dom är billigare och bättre än det svenska skiten som finns..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
goufelix
7 april 2022 · 109 Inlägg

Mew skrev:
Inte alls, snarare tvärtom, jag beställer delar från Thorauto.eu (i Tyskland) exempelvis, som Autodoc fast bättre service och bättre priser. Väljer alltid märkesdelar, kommer till en bråkdel av priset här hemma. Sedan har jag inte erfarenhet med just de du nämner, men är du orolig så betala med PayPal, då kan du alltid starta en "dispute" om varorna inte kommer, och du får tillbaka pengarna. Paypals köparskydd är superbt (nästan lite för bra, av begränsad erfarenhet av att vara på säljarens sida).

Har nu provat beställa från Tyskland, kom fortare än att beställa i Sverige men de skickade med ups och hört dåligt om det, slutade med att jag fick åka 1 mil att hämta paketet för jag inte var hemma och ville inte att de skulle lämna paketet utanför dörren men det var ju bara mitt eget fel

Opel Astra Cabriolet "IRMSCHER" (1994)
doktorduett
7 april 2022 · 363 Inlägg

autodoc har jag bara haft problem med, ingen kundservice als

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 april 2022 · 13 749 Inlägg

doktorduett skrev:
autodoc har jag bara haft problem med, ingen kundservice als

när det strular blir det ju självklart lite mer hassel än om man handlar över disk.   själv har jag aldrig haft några problem med autodoc

därimot lär man göra sin läxa innan man beställer online annars är man körd direkt.. att bara slå in reggnummret och tro att alla delar som visas passar just din bil ja då sitter man i skiten.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Cuefa Ain't no place like home...
7 april 2022 · 4 628 Inlägg

Håller helt och hållet med Mew.
Har beställt väldigt mycket från ThorAuto, dom har kanonbra service (otroligt service-minded och lösningsorienterade! snabb respons om än på lite hackig engelska, aldrig några direkta problem), bra grejer och lågt pris. Även däck är förmånligt prissatta där, trots några hundringar i frakt.
Autodoc har tappat det totalt tycker jag. Skickar ofta fel delar o deras kundservice är i stil med en kloak i valfritt u-land.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 april 2022 · 13 749 Inlägg

Cuefa skrev:
Håller helt och hållet med Mew.
Har beställt väldigt mycket från ThorAuto, dom har kanonbra service (otroligt service-minded och lösningsorienterade! snabb respons om än på lite hackig engelska, aldrig några direkta problem), bra grejer och lågt pris. Även däck är förmånligt prissatta där, trots några hundringar i frakt.
Autodoc har tappat det totalt tycker jag. Skickar ofta fel delar o deras kundservice är i stil med en kloak i valfritt u-land.

tycker delarna ser rätt dyra ut.. iaf om jag jämför delarna jag köpt till mina bilar.

tex kostar oljefilterhuset/kylaren  över 100Euro   gav 500kr för den när jag köpte den på ebay
tror även att kamremsatsen med vattenpump jag gav 157.41euro inkl frakt    på den sidan kostar den 171.85   jag handlade den på amazon.de

nu handlar jag där det är billigast och lägger ner en bra stund på det.  men det är bara att jag inte kan släppa det förens jag hittar det billigaste ;-)

jag skulle inte kunna göra en stor beställning på bara ett ställe smile   men man får ju inte glömma att räkna med frakten.  däck var inte billigt där.   kan köpa däck av samma märke över disk här i örebro.    smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang