Går det att ha en vanlig Audi A6 front till en Audi allroad

Konstigafunderingar
9 april 2022 · 1 Inlägg

Hej, nyss köpt en Audi A6 allroad från 2005.

Gillar bilen mycket förutom hela främre delen.
Därför undrar jag ifall det går att byta den främre delen, alltså fronten och grillen, till något mer sportigare och som ser lite nyare ut.

Just nu har bilen endast en liten grill där uppe, men tycker att den större grillen som finns på dem lite nyare Audi bilarna är så mycket snyggare. Lite oklart vad jag menar kanske men helt enkelt skulle jag vilja ha en single grill när min bil egentligen är en äldre modell och inte har detta.

Om det inte skulle finnas att köpa undrar jag ifall man kan göra något själv och hur mycket jobb det är att göra det. Om det finns, länka gärna en video på hur man gör isåfall.

Skulle uppskatta ifall det heller inte är så dyrt då bilen bara ska vara en a traktor till min dotter.

Bara att fråga ifall jag var oklar med något. Om nån ex hittar en snygg front som passar, länka gärna!!

Mvh en Audi ägare som inte kan något

Senast redigerat av Konstigafunderingar (10 april 2022)

it_mutt Avstängd
9 april 2022 · 10 388 Inlägg

Konstigafunderingar skrev:
Hej, nyss köpt en Audi A6 allroad från 2005.

Gillar bilen mycket förutom hela främre delen.
Därför undrar jag ifall det går att byta den främre delen, alltså fronten och grillen, till något mer sportigare och som ser lite nyare ut.

Just nu har bilen endast en liten grill där uppe, men tycker att den större grillen som finns på dem lite nyare Audi bilarna är så mycket snyggare. Lite oklart vad jag menar kanske men helt enkelt skulle jag vilja ha en single grill när min bil egentligen är en äldre modell och inte har detta.

Om det inte skulle finnas att köpa undrar jag ifall man kan göra något själv och hur mycket jobb det är att göra det. Om det finns, länka gärna en video på hur man gör isåfall.

Skulle uppskatta ifall det heller inte är så dyrt då bilen bara ska vara en a traktor till min dotter.

Bara att fråga ifall jag var oklar med något. Om nån ex hittar en snygg front som passar, länka gärna!!

Mvh en Audi ägare som inte kan något

Nej, grillarna passar inte mellan årsmodellerna. Isf får du köpa någon eftermarknadsfront som ser ut som "fronten från BilX".

Alternativt köpa en Allroad '06->


Ex.vis då en sådan här front (tog bara "första bästa" som dök upp vid sökning);

https://cdn.abicart.com/shop/3143/art43/h9955/164249955-origpic-ab37ed.jpg

https://www.bluepower.se/sv/produkter/2 … eadla.html

Senast redigerat av it_mutt (9 april 2022)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang