Skärm lagt av

Moneygod81
13 april 2022 · 2 Inlägg

Hej,
har en Peugeot 508 rxh från 2012 där skärmen som visar radio, navigation etc. hastigt slutat fungera. Det låter ett fläktliknande ljud i någon sekund som om den försöker starta och sedan ser man Peugeot-loggan på skärmen en millisekund och sedan försvinner den och sedan börjar det om igen och håller på så hela tiden man har bilens el igång.
Tror ni att det "endast" är skärmen som lagt av eller kan det vara något annat?
https://www1.garaget.org/gallery/images/244/243013/243013-ad945ab6d46852b115eb9a00d0f1b06e.jpg

Utmarks-Loke
14 april 2022 · 5 833 Inlägg

Jag har ingen aning men det låter som att den detekterar ett fel under uppstarten och avbryter, försöker igen och ser samma fel igen, och så fortsätter det så. Exakt var felet är vågar jag inte gissa men om skärmen funkar i ett ögonblick så borde det ju inte vara något fel på den. Men här borde du kolla efter felkoder med en OBD2-scanner som klarar även den delen av bilen

Moneygod81
15 april 2022 · 2 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Jag har ingen aning men det låter som att den detekterar ett fel under uppstarten och avbryter, försöker igen och ser samma fel igen, och så fortsätter det så. Exakt var felet är vågar jag inte gissa men om skärmen funkar i ett ögonblick så borde det ju inte vara något fel på den. Men här borde du kolla efter felkoder med en OBD2-scanner som klarar även den delen av bilen

Tack för svar, har en OBD2 men den klarar tydligen inte av detta så det får bli en sväng till verkstad istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang