6772
Sök

Val av framtida bygge, råd önskas

1 Inlägg
17 april 2022
Trådstartare
Hej!

Avverkat småbarnsåren och känner det är dags att skaffa en hobby/entusiast bil. Sålde nyligen min Dodge ram 2019
Men ska inte sticka under stolen att saknaden efter v8 muller är enorm. Denna gången blir det en tvåsits och det finns 3 bilar jag funderar på, kanske en fjärde.
1. Ac cobra mkIII från Superformace, kanske MK 4 från factory five.
2. Porsche 911 från 87-91 och göra om den till Ruf spec.
3. Ferrari F430 spider

4. Shelby Daytona Coupe.

Jag har eget garage/mek ställe i Trelleborg i min företagslokal så montera ihop en AC eller Daytona är inga problem.

Alla bilar är totala drömbilar och långt utöver de vanliga. Behöver lite råd om val. Porsche är svåra att få tag i. Ac cobra är ett helvete att få igenom besiktningen men som med allt annat går det att lösa. Jag köper och kör bilar så som jag anser bilar ska köras. Ofta och rätt så hårt så jag struntar i att den ska stå och öka i samlarvärde. En cabbe begränsar mig i säsong men känslan av en låg cabbe är oslagbar på småvägar.

Kan säkert skriva mer men tar gärna emot råd från er hur ni tänker om bilvalen. Tanken är att denna bilen ska bli min följeslagare i minst 10 år och byggprocessen får inte ta mer än 1-2 år.

Tacksam för svar!

6 256 Inlägg
17 april 2022
AC cobra förstås, men helst skulle du försöka få tag på grejer från Autofab men han har väl slutat med cobragrejerna för att han inte har tid längre. Hans ram var bättre än Factory five för den använde axlar från corvette.

7 786 Inlägg
18 april 2022
Jag råder inte, men tycker, AC COBRA!

Sök