6931
Sök

Besiktning kring Göteborg som inte är gnällig?

70 Inlägg
22 april 2022
Trådstartare
Har alltid besiktat bilen hos Dekra. Men efter dom stängt ner (verkar det ju som) så undrar jag vart man kan åka där dom inte är däcksparkande gnällgubbar utan är trevliga och proffsiga.

*Har lite större däck och fälg än vad som ska sitta orginal
*Lite små skit som tonade dimljusglas
*Ej reflex i bakglasen sa dom något år, men dom är E-märkta så bör väl inte vara några problem. Sätter alltid på ett par reflexer med dubbelhäftig tejp på stötn
*Annan ratt än orginal om dom nu är extremt jobbiga. dock med airbag.

Sedan undrar jag. Dom klagade även en gång på att mina lyktor har "fel ljusbild". Men var på verkstad och dom bytte styrpinnarna (dom i vit plast) och även bytt till starkare och polerat glaset. Vad är det dom menar med fel ljusbild som dom inte ens kan förklara... Vissa personer verkar bara sura för att man kör xenon istället för gamla halogen lyktor, trots att det är facelift hmm

Vet även folk jag känner som besiktat med kompressor på sina amerikanska bilar hos en kille. Men sådana brukar tyvärr ibland gå i pension.
Så, tror ni någon av diverse andra besiktningar runt GBG gnäller på det ovannämnda. Och tips vart man kan åka för en smidig bekymmersfri bess där dom lägger krut på kolla mekaniska delar, länkar och bromsar och inte gnäller på skit saker.

6 256 Inlägg
22 april 2022
Det beror ju på hur mycket man sträcker begreppet men om ~10 mil funkar så är dom ganska bra på Bilprovningen i Lysekil. Är det verkligen fel får man en anmärkning men de anstränger sig inte för att hitta oväsentligheter bara för att jävlas.

Forummoderator
18 356 Inlägg
22 april 2022
Vår lokala Besikta är extremt nitiska. Liten station, alltid samma unga dam. Raggare och folk som har Volvo 740/940 tycker hon är hur bra som helst då "allt går igenom". Vår Prius skulle jag dock aldrig någonsin köra dit. Lite dålig arbetsmoral där?

Hade DEKRA förut. Ett bakhjul var trögt (Fick smörja handbromsvajern) och det var så han sa: Smörj här så den går lättare. Behövde inte komma tillbaka.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 248 Inlägg
22 april 2022
På min ort finns 1st Opus (Fd. kommunistbilprovningen), 1st Besikta,  2st Carspect
Besikta någon enstaka gång för ombesiktning,
Carspect valfri ingen av dom är så nitiska, (tom. tandläkaren är värre)

smile

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Sök