BMW med vatten i oljan?!, BEHÖVER RÅDGIVNING

ANorberg
7 maj 2022 · 2 Inlägg

Hej jag har fått en massa vatten i oljan blir inte klok.
Började med att en vipparm slog bort knastret på ena ventilen så den slogs krokig mot kolven , toppen lossades bytte knaster och slipade in ventilen samt bytte avgaskam då ena nocken var krokig som blev uppmärksammades vid nollställning och monterades med ny packning och toppbultar och så. När incidenten hände och oljan tömdes så var den fin men grejen är nu när den blev ihopsatt så får jag in vatten i oljan, fick in 2liter vatten på två kilometer
Vad tror ni?

Senast redigerat av ANorberg (8 maj 2022)

Utmarks-Loke
7 maj 2022 · 5 840 Inlägg

Låter som det är läge att plocka av toppen igen och kolla vad som gick fel förra gången.

Mew
7 maj 2022 · 2 160 Inlägg

Mycket info som saknas här. Vad är det för bil, motor och årsmodell? Vad var orsaken till det första felet?


Om inget annat är fel, har allting dragits åt med rätt moment? Jag misstänker dock att det är något som är knas... Det är inte en av deras motorer som haft problem med kamkedjesträckaren?

Senast redigerat av Mew (7 maj 2022)

jaka54
7 maj 2022 · 5 731 Inlägg

Spricka i topplocket eller  i blocket! Kan också vara kylaren som läcker om du har oljekylare i kylaren.

ANorberg
8 maj 2022 · 2 Inlägg

Det är en n43b20a motor som sitter i en BMW 320i 2008 e91, osäker på varför vipparmen, blev kamkedja och allt vad de innebär

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang