2 slutsteg går i protect

945ltt0
1 juni 2022 · 19 Inlägg

Tjena, har då 2 Apocalypse slutsteg till bilen, en till en raggarplanka och en till baslåda. Jag kopplade in det för kanske 3 månader sen och idag så började först steget till basen gå i protect sen till raggarplankan. Man kan höja volymen till ungefär 75 tror jag på stereon så har kopplat in stegen på 49, så när jag spelade på 45 så gick båda i protect men när jag spela på typ 30-35 så funkade det bra. Testade sen att sänka gainet på båda stegen och det hjälpte inte ett dugg. Men det kommer lixom i vågor när dom går i protect och inte som när jag hade full bil så gick dom i protect sen när jag åkte ensam så funka dom galant. Dock så tror jag inte att det spelar någon roll alls men det jag vill få fram är att ibland så funka dom och ibland inte.

Har även 2 batterier om det skulle kunna påverka nåt, dragit dom me 50mm2 kablar med 2 250A säkringar mellan, dragit bas steget med 50mm2 kablar sen har jag dock dragit Biltemas ljudkablar som är 8mm2 för tog slut me 50mm2 kablar, jag skulle byta men har ba inte tänkt på det men det blir väl inom snar framtid.

Är inte så jätte duktig på ljud oså. Kan grunderna som typ koppla in osv men att felsöka slutsteget har jag ingen aning om för har aldrig hänt att jag behövt. Så är väldigt tacksam för svar om nån vet vad som möjligen kan va felet:)

patrik79
2 juni 2022 · 782 Inlägg

Det låter som att du har något fel på strömmattningen. Kolla över kablarna, kabelskor, batteriklämmor så allt sitter som det ska och att jorden är bra fastskruvad.

Robban_F Avstängd
2 juni 2022 · 301 Inlägg

Mät spänningen på slutsteget när du drar på ljudet. Misstänker att dina 8mm Biltema-kablar är boven här.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang