3220
Sök

Hjälp!!! ligier ixo 2011, drivrem? Variator?

2 Inlägg
1 september 2022
Trådstartare
någon som tror sig veta vad felet är?

Hej, idag då jag var påväg till skolan så efter sisådär 4 minuter så gav min mopedbil av sig ett förfärligt ljud och den vart plötsligt konstig att köra.
Det lät så otroligt hemskt och jag trodde på riktigt att hela fronten och allt dvs motorn osv hade skrapats mot asfalten. (På något vis)
Det lät så otroligt otroligt konstigt så jag fick panik och svängde in till kanten och hedde på varningsblinkers. Ringde morsan å bad henne komma, jag trodde alltså att det hade hänt något som var synligt med tanke på ljudet som den gav av men inget ytligt synden (som tur var) men hur som helst ville den inte köra som vanligt utan huggde istället till lite grann, så vi  lät den stå där tills vidare då den inte gick att köra som vanligt överhuvudtaget.
Vi for dit senare på dagen för att kolla igen och då ville den inte köra varken framåt eller bakåt och den går inte heller att putta bort trotts att den då är igång och i neutralläge.
Men hur som helst lär man ju skicka in den på felsökning hos en mekaniker men tänkte bara helt spontant höra om nån kan tänka sig veta vad som är på tok.
Tänkte ba lägga till att oavsett hur mycket man gasar står den still, och om jag fattat de rätt så ska det vid det jag antar är drivremmen inte klämmas ihop ordentligt utan slirar.
Den går att gasa igång så den går att starta, men som sagt går den varken att köra med och inte heller att rulla.
Tacksam för svar om vad ni kan tro att det kan vara
Senast redigerat av Baramassabella (3 september 2022)

3 668 Inlägg
2 september 2022
Låter som remmen och att den trasiga remmen hindrar sekundärvariatorn på nått vis.

Bara gissning

Sök