Behöver hjälp med lmm på Volvo 740

Hampusk1998
7 september 2022 · 4 Inlägg

Tjena!
Kan någon kanske veta vad i helvete felet kan vara på min 745gl -87?
Lite backstory, jag har bytt lmm 3 gånger för att bilen gått skit med dom första 2 jag hade, sen fick jag tag i den jag skulle ha till min motor. Och har nu kört med den i typ 1 månad och den har gått perfekt, och nu när jag var påväg hem från jobbet igår så var de nåt som hände. Jag kan inte trycka ner gaspedalen mer än 1cm så den gasar. Trycker jag mer så slutar den helt och går istället ner i varv, eller så puttrar den och baktänder. Jag kom hem och kollade lite överallt på vad som kanske kunde vara felet utan någon framgång,     Och sen när bilen stod på tomgång (som går jämnt, men högt) så drog jag av kabeln till lmm, och den går precis likadant på tomgång, och precis som när den är kopplad så puttar/tappar den varv när jag gasar. Och min polare säger att de garanterat är lmm som slutat. Men asså, hur i helvete är de möjligt att ”förbruka” 3 jävla lmm på 6 månader typ?! De kan fan inte stämma! Någon som vet eller har tips om vad felet kan vara? Är så trött på denna bil så jag snart kör ner den i ån.
Mvh

Steff240
7 september 2022 · 1 017 Inlägg

Kör du måhända med sportluftfilter?

Hampusk1998
8 september 2022 · 4 Inlägg

Steff240 skrev:
Kör du måhända med sportluftfilter?

Ja precis!

Brådhis * Voff voff *
8 september 2022 · 10 277 Inlägg

Hampusk1998 skrev:

Steff240 skrev:
Kör du måhända med sportluftfilter?

Ja precis!

Det är i det särklass snabbaste och enklaste sättet att ha sönder LMM:er. Så det du beskriver är helt normalt tyvärr...

Dels tål inte LMM oljan från filtret, dels så måste LMM sitta fast ordentligt (ofta ett problem om man kör med öppet filter) för annars skakar den sönder.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hampusk1998
8 september 2022 · 4 Inlägg

Brådhis skrev:

Hampusk1998 skrev:

Steff240 skrev:
Kör du måhända med sportluftfilter?

Ja precis!

Det är i det särklass snabbaste och enklaste sättet att ha sönder LMM:er. Så det du beskriver är helt normalt tyvärr...

Dels tål inte LMM oljan från filtret, dels så måste LMM sitta fast ordentligt (ofta ett problem om man kör med öppet filter) för annars skakar den sönder.

Okej! Tack! Tycker de är lite konstigt bara när jag haft de såhär på 2-3st 740s innan! O inte förens denna bilen börjar de krångla… Ska prova att sätta tillbaka luftburken och ny lmm o hoppas på att de funkar🙏🏼

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang