Om ni skulle köpa en ny bil idag. Skulle ni då välja AUDI?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 september 2022 · 13 742 Inlägg

Skulle aldrig tveka att köpa en ny audi eller vw skoda seat     beg kan ju vara lite si och så.
men komforten och kvalitets känslan är ju så mycket bättre.   min äkliga lilla a2 känns ju fortfarande helt okej för att vara en liten kompakt bil den är tyst rymlig känns väldigt väl ihopskruvad    samma sak med både min polo och mina Arosor   till vad det är så är dom ju väligt mycket bättre än allt motsvarande jag kört. och även större och bättre modeller från andra märken är inte ens i närheten..    man kan jämföra komforten på min 2010 polo mot en 2020 Kia Ceed så är polon outständig  när det gäller ljud och hur bilen känns ihopbyggd,...  så ska det ju igentligen inte vara när bilen är 10år nyare     men vag gruppen har helt klart haft kvalitets problem.   men det är ju inget som märks när det gäller komfort.  och hur tysta och välbyggda dom känns..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
16 september 2022 · 7 231 Inlägg

SportPilot skrev:
Åk och testa flera bilar är mitt råd smile både i samma prisklass och billigare.

Kommentaren angående Hugo Boss kostymen var lite kul 🤣 samtidigt som den var ganska trångsynt. Många köper en dyr bruksbil och öser ut pengar på sitt bilägande, istället för att köpa en bruksbil med bra total ekonomi.

Jag personligen kör hellre en bruksbil med bra total ekonomi, de pengarna jag sparar där lägger jag hellre på mina hobby fordon eller timmar i klubben flygplan.

Livet är mer än transporten till och från jobbet smile

Citerar mig själv då jag aldrig gav förslag på vad jag hade köpt.

Hade jag jagat ny bil idag så hade jag kollat på Kia ev6 eller en Toyota RAV4, kanske en camry

En ny Audi hade jag inte funderat på, inte prisvärt för 5 öre.. man sitter inte bättre i en ny Audi jämfört med en ny Toyota, ovan på detta så håller Audin många gånger sämre

Senast redigerat av SportPilot (16 september 2022)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
16 september 2022 · 7 238 Inlägg

SportPilot skrev:

SportPilot skrev:
Åk och testa flera bilar är mitt råd smile både i samma prisklass och billigare.

Kommentaren angående Hugo Boss kostymen var lite kul 🤣 samtidigt som den var ganska trångsynt. Många köper en dyr bruksbil och öser ut pengar på sitt bilägande, istället för att köpa en bruksbil med bra total ekonomi.

Jag personligen kör hellre en bruksbil med bra total ekonomi, de pengarna jag sparar där lägger jag hellre på mina hobby fordon eller timmar i klubben flygplan.

Livet är mer än transporten till och från jobbet smile

Citerar mig själv då jag aldrig gav förslag på vad jag hade köpt.

Hade jag jagat ny bil idag så hade jag kollat på Kia ev6 eller en Toyota RAV4, kanske en camry

En ny Audi hade jag inte funderat på, inte prisvärt för 5 öre.. man sitter inte bättre i en ny Audi jämfört med en ny Toyota, ovan på detta så håller Audin många gånger sämre

Eller en HONDA!
Om man vill ha ÄNNU bättre kvalitet och driftsäkerhet.

SportPilot Ubåtsingenjör
16 september 2022 · 7 231 Inlägg

torsen skrev:

SportPilot skrev:

SportPilot skrev:
Åk och testa flera bilar är mitt råd smile både i samma prisklass och billigare.

Kommentaren angående Hugo Boss kostymen var lite kul 🤣 samtidigt som den var ganska trångsynt. Många köper en dyr bruksbil och öser ut pengar på sitt bilägande, istället för att köpa en bruksbil med bra total ekonomi.

Jag personligen kör hellre en bruksbil med bra total ekonomi, de pengarna jag sparar där lägger jag hellre på mina hobby fordon eller timmar i klubben flygplan.

Livet är mer än transporten till och från jobbet smile

Citerar mig själv då jag aldrig gav förslag på vad jag hade köpt.

Hade jag jagat ny bil idag så hade jag kollat på Kia ev6 eller en Toyota RAV4, kanske en camry

En ny Audi hade jag inte funderat på, inte prisvärt för 5 öre.. man sitter inte bättre i en ny Audi jämfört med en ny Toyota, ovan på detta så håller Audin många gånger sämre

Eller en HONDA!
Om man vill ha ÄNNU bättre kvalitet och driftsäkerhet.

Statistiken säger annat, tycker att Toyotan är trevligare att sitta i

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Nybergrobin
16 september 2022 · 2 380 Inlägg

Beror nog på vad man jämför med. Har tex inte toyota att jämföra med

Har audi, ford, fiat och vw på jobbet samt privat

Av de ovannämnda så funkar Ford extremt dåligt medan VW rätt så bra.   VW rostar men det verkar vara de enda problemet. Maskinellt så är de klockren

SportPilot Ubåtsingenjör
17 september 2022 · 7 231 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Beror nog på vad man jämför med. Har tex inte toyota att jämföra med

Har audi, ford, fiat och vw på jobbet samt privat

Av de ovannämnda så funkar Ford extremt dåligt medan VW rätt så bra.   VW rostar men det verkar vara de enda problemet. Maskinellt så är de klockren

Man kan ju faktiskt jämföra med precis allt smile  ens personliga erfarenheter spelar inte så stor roll när där finns faktisk statistik att använda.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
xXSammy
17 september 2022 · 6 570 Inlägg

Statistik kan bli vilseledande också
Om de testar 10 bilar från varje tillverkare och 2 går sönder så blir det 20% av bilarna.

Tur att vi tycker olika om allt och har olika erfarenheter, annars hade vi kört Lada hela bunten.
: )

De/Dem
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 september 2022 · 13 742 Inlägg

SportPilot skrev:

Nybergrobin skrev:
Beror nog på vad man jämför med. Har tex inte toyota att jämföra med

Har audi, ford, fiat och vw på jobbet samt privat

Av de ovannämnda så funkar Ford extremt dåligt medan VW rätt så bra.   VW rostar men det verkar vara de enda problemet. Maskinellt så är de klockren

Man kan ju faktiskt jämföra med precis allt smile  ens personliga erfarenheter spelar inte så stor roll när där finns faktisk statistik att använda.

Det personliga är ju absolut det viktigaste..      tror inte många skulle palla en Seat Arosa men pga mina personliga uppfattningar är det bland dom bästa bilarna man kan ha på alla plan.  så länge man inte behöver köra fortare än 160... för den går inte fortare smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang