1494
Sök

Plåten flög upp på min bil =(

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Är riktigt ledsen nu sad

Körde på motorvägen från borås till Göteborg då jag skullle till jobbet.

Körde i ca 120km/h, så inte allt för olagligt smile. Då jag var i Landvetter så körde jag om och la mig i vänstra körfältet som nästintill var helt fritt från trafik, då alla i det högra låg i ca 110km/h. Men samtidigt som jag körde in på det vänstra körfältet så körde även en 740 ut på det vänstra fältet. Så jag och volvon låg på det vänstra fältet en bra bit i 120km/h.
Långt fram såg jag att det låg något på vägen, en hel del saker, men jag kunde inte säga vad det var förnågot. Men ju längre volvon kom detta bröta som låg på vägen, såg jag att det var ganska stort, men då var volvon kanske max 50m från detta och jag låg kanske ca 20 m bakom volvon. Rätt som det var så väjjade volvon lite lätt åt höger och jag väjjade lite lätt mot mittenräcket. Men rätt som det var så såg jag att det var riktigt stora bitar från någon lastbil som låg på vägen. Efter bara någon sekund, då volvon kört över detta bröte, så flög det upp en ca 2 m lång och 30 cm bred plåt bit som for i väg rakt mot min bil. BANG sa det och jag visste vad som anades då jag skulle stoppa bilen för att kolla. Så jag stannade efter någon km för att kolla om något tagit skada. Jo då.... Det första jag såg var att hela USA-blinkersen hade gått sönder, det var inget kvar av den. Sen såg jag att min nya viggen spolier hade fått en riktig stor lackskada som var lika stor som en fotboll. Jag kolla längre upp på motorhuven och såg att plåt biten att gnidigt sig och gjort stora revor i plåten och även gjort en del bucklor...jag kolla mer och såg att den hade gjort samma skador på sidoplåten, allså skärmen...kolla lite till och såg att hela M3 spegeln var hel kvaddad. Fasiken vad ledsen jag blev, kände helt enkelt inte för att åka till jobbet..

Rätt som det var så blev det hela komsikt också då morsan ringde mig. Hon sa att jag skulle köra försiktigt på R40 vid landvetter för att det låg en del bröten på vägen...
Jo, jag mäkte det.. sa jag...hmmmm sad

Så jag ringde försäkringsbolaget och även polisen. Så nu ska man till polisen i natt  efter jobbet för att de ska ta bilder på skadorna.
Så 3000:- i självförsäkring + att man ska ha en hyrbil som går på 25% av hyrtiden sad

Detta känns lite jobbigt ja... Kan ju även klämma in en fråga i denna berättelse.
Är det någon spm vet vad som gäller för bilen då den har delar på sig som EJ är orginal. Alltså om min M3-spegel och USA-blinkers, om det ingår i självrisken?? Bilen är ju helförsäkrad...

--Lev i går som det vore i morgon--

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 februari 2007
Faan, tur du hade.. Sån bråte skulle lika gärna ha kunnat slå hål i rutan å kapat halsen på dig..
*Se det positiva*
Synd på ditt blod svett o tårar iaf.. Hoppas det löser sig!!

643 Inlägg
5 februari 2007
om jag var du..  så skulle jag tagit reg nummret på volvon som skjöt upp detta på dig. hans fel. . oavsett om det var nån som tappat last.

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
GT90 skrev:
Faan, tur du hade.. Sån bråte skulle lika gärna ha kunnat slå hål i rutan å kapat halsen på dig..
*Se det positiva*
Synd på ditt blod svett o tårar iaf.. Hoppas det löser sig!!

Jo, det är helt sant. Den tanken kom efteråt kan jag lova.. Så det ska man verkligen
vara tacksam för..

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Svenss0n skrev:
om jag var du..  så skulle jag tagit reg nummret på volvon som skjöt upp detta på dig. hans fel. . oavsett om det var nån som tappat last.

Det roligaste var att jag följde efter volvon ett bra tag och läste av hennes reg-plåt flera ggr. Men det som är sant i detta fallet är att det INTE är hennes fel, för det var inte hennes bråte. Men som polisen sa: Det ända som gör att du skulle slippa att betala något alls, är at man får tag på den lastbilen som släppt det på platsen. Då går det på hans förakringsbolag.. Men hur lätt är det, om det inte är dokumenterat som någon olycka. Kan ju lika gärna vara lastbilschaffis från ett annat land som inte märkt det eller som skitit i det.. =/

1 722 Inlägg
5 februari 2007
men OJDÅ lite  skrot på vägen big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Yrkesförare
1 073 Inlägg
5 februari 2007
Fan va tråkigt. Kan nog glömma och försöka hitta den som tappat det. Går detta under vagnskadeförsäkringen då?
Senast redigerat av Tega (5 februari 2007)

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Tega skrev:
Fan va tråkigt. Kan nog glömma och försöka hitta den som tappat det. Går detta under vagnskadeförsäkringen då?

Jo, det finns ingen möjlighet att hitta den personen =/ jag vet inte om det ligger under den kategorin. Men jag ska fylla i papper sen hos polisen så får vi se vad det säger..

Men jag undrar fortfarande om man får ersättning av ikke orginal delar =/ ??

190 Inlägg
5 februari 2007
Ja min kompis fick det på sin passat han hade angel eays å han fick det på försäkringen

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Kexet86 skrev:
Ja min kompis fick det på sin passat han hade angel eays å han fick det på försäkringen

Okay...där ser man...Men jag vet inte hur det funkar.. Med tanke på att det vara är EN spegel och EN blinkers.. Jag vet inte hur de skaffar sakerna.. =/

190 Inlägg
5 februari 2007
För min kompis så fråga dom som gjorde iordning bil vart han hade köpt dom å det å dom fixa allt dom fråga även honom om han inte skulle byta nåt annat hehe så dom som hjälpte han var ju riktigt snälla, hörde även på min saab om jag skulle köra sönder det jag har på den så skulle jag få nytt enligt henne på mitt försäkringsbolag för hon sa om bilen har det på sig så är det klart men annars om du hade haft orginal å vill ha nåt annat så får du ju betala mellan skillnaden..

Vw Golf Vr6 (stötis)

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Kexet86 skrev:
För min kompis så fråga dom som gjorde iordning bil vart han hade köpt dom å det å dom fixa allt dom fråga även honom om han inte skulle byta nåt annat hehe så dom som hjälpte han var ju riktigt snälla, hörde även på min saab om jag skulle köra sönder det jag har på den så skulle jag få nytt enligt henne på mitt försäkringsbolag för hon sa om bilen har det på sig så är det klart men annars om du hade haft orginal å vill ha nåt annat så får du ju betala mellan skillnaden..

Tack för din hjälp..känns bra att veta smile Men vilka ska man ta kontakt med som ska göra iordning bilen..Får man välja det själv och hänvisa dom till att det är en försäkringsskada?
För jag vill helst inte göra det på saab för att dom tar sådan lång tid på sig hmm Som det gjorde förra gången jag lämna in bilen på saab...då tog de en vecka för att endast lacka om en bakspoiler.. =/ Så frågan är om man får hänvisa försäkringsbolaget var man ska göra det.. För det är ju lack och plåtskador...Men förvisso så gör väll saab båda lack och plåtskador ?

190 Inlägg
5 februari 2007
Hmm min kompis har jag för mig att han lämnade in på bilskadecenter å dom fixa allt

Vw Golf Vr6 (stötis)

7 100 Inlägg
5 februari 2007
fan va tråkigt,hände samma sak för oss oxå men då hadde en timmerbil tappat ett trädjävel mitt på vägen:S

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
bmx skrev:
fan va tråkigt,hände samma sak för oss oxå men då hadde en timmerbil tappat ett trädjävel mitt på vägen:S

Jo...Usch...Men hur gick det med din bil då?? Ett träd liksom..hmm..det kan inte gått allt för bra med bilen?+ Men hoppas allt gick bra med dig/er?

Bi-Fuel
153 Inlägg
5 februari 2007
Du har inte hjärta nog o lägga upp bilder?

Har själv varit "nära-bil-döden" på motorvägarna men har väl haft änglavakt ett antal ggr. smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Tryptofan skrev:
Du har inte hjärta nog o lägga upp bilder?

Har själv varit "nära-bil-döden" på motorvägarna men har väl haft änglavakt ett antal ggr. smile

Jag har tagit det på mobilen och så..Sitter på jobbet nu och har fasiken ingen usb-kabel...Hde fasiken velat lägga in bilder... om man inte kan skicka in dom.? hmm

jasså...vad har hänt då...Detta var min första trafikskada...nä..andra.. hmm

Colaberoende
1 219 Inlägg
5 februari 2007
Tjenare.

Grym Otur du måste haft men tur att du inte själv blev skadad.

Kika på http://www.gp.se http://www.gt.se http://www.bt.se

Det är ju troligt fler som har råkat ut för detta och fått sina bilar skadade. Någon måste ju sett lastbilen som har tappat grejerna. Polisen kanske har fått in fler anmälningar om skador på fordon.

Ska kolla lite också om jag hittar något i tidningarna.

Med Vissa Mobilabonnemang så kan man skicka mms så det blir som email till sin emailadress. Brukar kunna gå att bifoga 1-2 bilder per mail. Då har du bilderna rätt så snart.

Lycka till med allt.

Mvh. Ena (från Skene)
Senast redigerat av Ena (5 februari 2007)

7 100 Inlägg
5 februari 2007
Braather skrev:
bmx skrev:

Jo...Usch...Men hur gick det med din bil då?? Ett träd liksom..hmm..det kan inte gått allt för bra med bilen?+ Men hoppas allt gick bra med dig/er?

hände inte så mkt faktiskt,oljetråget fick sej en smäll och avgassröret gick av

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

(none)
1 725 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Ena skrev:
Tjenare.

Grym Otur du måste haft men tur att du inte själv blev skadad.

Kika på http://www.gp.se http://www.gt.se http://www.bt.se

Det är ju troligt fler som har råkat ut för detta. Någon måste ju sett lastbilen som har tappat grejerna.

Ska kolla lite också om jag hittar något i tidningarna.

Med Vissa Mobilabonnemang så kan man skicka mms så det blir som email till sin emailadress. Brukar kunna gå att bifoga 1-2 bilder per mail. Då har du bilderna rätt så snart.

Lycka till med allt.

Mvh. Ena (från Skene)

Skönt att höra från personer med medkänsla..fast det verkar de flesta ha som skrivit här.
Men du menar att jag ska kolla på dessa lokala sidor för att se om jag hittar om det står något om detta? Kan ju tänkas att det gör det för att de gick ut med det på radio P3.

Men hittar du något i tidinigarna du också så hör väldigt gärna av dig..Det kan betyda mycket då jag ska prata med polisen och mitt försäkringsföretag.

Det med mms funktionen får jag skippa tror jag, då jag har kontatkort.. Får se om jag kan lägga upp lite bilder i veckan eller så fö de nyfikna smile

Tack ännu en gång!

Mvh Jonas (göteborg) wink

Sök