12 oktober 2022
Trådstartare
Hej,
Vi lämnade in vår Subaru Legacy (2011) till en verkstad efter att vi hörde ett missljud från ett av hjulen på bilen, vi misstänkte slitna bromsklossar.
Det visade sig bli en dyrare affär då verkstan upptäckte att vi behövde byta även bromsskivor, styrleder med styrstag mm. Vi kan väldigt lite om bilar, så vi kunde bara gå på deras rekommendation och låta dom påbörja arbetet.
Igår när vi hämtade bilen så var det första vi upptäckte att ratten inte längre var rak när man kör på raksträcka, det är ganska påtagligt vinkling. Verkstan skyller på att det beror på att dom inte har någon maskin för framvagnsinställning och utan det så kommer det aldrig bli perfekt. Hur kan ens en verkstad åta sig ett arbete som detta och sen lämna tillbaka en bil med ett problem som detta? Har vi rätt att vända oss till en annan verkstad som kan utföra arbetet på deras bekostnad?
Ett eventuellt större problem visade sig även när vi körde hem att två varningslampor lyste som aldrig har lyst innan. ESP/ABS samt varningslampan för parkeringsbromsen. Det känns så otroligt osannolikt att detta skulle uppstå från ingenstans och direkt efter att den har varit inne på verkstan. Kan det stämma? Kan dom ha orsakat något under reparationen?
Vi har kontaktat dom gällande detta och lämnade in den på verkstan nu på morgonen igen..
Vill bara ha någon annans åsikt om detta. Låter det här som en oseriös verkstad? Vad har vi för rättigheter, vad kan vi trycka på?
Tack på förhand!
/Christoffer
Senast redigerat av Dalk85 (12 oktober 2022)