Byta framruta (tips/råd)

Thpthp
25 oktober 2022 · 2 Inlägg

Hej,
Jag har en mitsubishi outlander 2020. Min framruta har spruckit och jag undrar vart man bör  byta sin framruta för att få arbetet ordentligt gjort. Jag har tidigare varit på carglas och rydsbildsglas med min förra bil men arbetet var inte ordentligt utfört. Finns det inga andra bra ställen som ni kan rekomendera i Stockholm?
Finns det någon som kan rekomendera j bil för att byta framruta?

simlar
25 oktober 2022 · 5 526 Inlägg

Varför inte hos märkesverkstad?
Samma självrisk men du får då original-ruta.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 oktober 2022 · 17 483 Inlägg

simlar skrev:
Varför inte hos märkesverkstad?
Samma självrisk men du får då original-ruta.

Håller med. De flesta bilar har dessutom en kamera i rutan som ska kalibreras om vid rutbyte. Har själv gjort detta på en KIA och vågar påstå att inget som exempelvis Carglass gör... Kräver vissa kunskaper och tillika utrustning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Noobnisse
25 oktober 2022 · 181 Inlägg

Detta företag kan kanske vara något?
https://www.mitsubishi-motors.se/service/vindruta/

jaka54
26 oktober 2022 · 5 733 Inlägg

På vad sätt gjorde de inte jobbet bra?

zzr94092
27 oktober 2022 · 4 391 Inlägg

Ja,det kan man undra?

Thpthp
28 oktober 2022 · 2 Inlägg

jaka54 skrev:
På vad sätt gjorde de inte jobbet bra?

zzr94092 skrev:
Ja,det kan man undra?

Carglas gjorde inte ett bra jobb eftersom så fort jag åkte därifrån så började delar losna. Vet inte riktigt vad det heter. Men typ ramen av framrutam. Tror att dem inte kunde sätta tillbaka vissa delar efter att de bytte framrutan. Jag lämnade in bilen till dem flera gånger för att de ska fixa det, men de lyckades aldrig fixa det ordentligt.

Ryds bildsglas, de gjorde inte heller ett bra jobb enligt mig. Vid insidan av framrutan var det ett tjockt lager av limm vid kanterna eller vad det nu dem använder. Det var så tjockt att det lyfte upp hela framrutan. Aldrig sett det i någon annan bil. Så antar att det bör inte vara så.

Ska lämna in till en märkesverkstad och hoppas att de kan sin grej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang