Omlackerad front - dåligt gjort?

Flaskhalsvafan
29 november 2022 · 24 Inlägg

Borde jag prata med mitt försäkringsbolag om att jag inte är nöjd?

Brådhis * Voff voff *
29 november 2022 · 10 244 Inlägg

Flaskhalsvafan skrev:
De sa att ibland tittar kunder jättenoga efter att dem lagat/lackerat/fixat något, och då upptäcker ett fel eller något fult som funnits där INNAN, men att man TROR att det var firman.

Detta sa jag emot en del, eftersom i mitt fall handlar det om att de skulle lacka om specifikt min front, och det är fronten som var fult lackad.

De menade att det där skrapet/fula där det är dåligt gjort, måste ha varit där innan, vilket jag tycker låter lite sjukt.. Fattar inte hur dem har gjort, eller ens vad dem menade när jag snackade med dem. Lät mest konstigt.

Ska det verkligen kunna bli såhär om man tar bort fronten och lackar den ordentligt?

De verkade inte villiga att lacka om fronten igen, utan bara "snygga till", hur de nu ska göra det..

Kvalificerat skitsnack! Även om det skulle sett ut så innan så lackar man väl inte bara över det då...?! Nå´n yrkesstolthet måste väl lackeraren ha ändå?

Prata med ditt bolag eftersom det där dom som betalar. Kan garantera att dom inte heller kommer vara nöjda.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Flaskhalsvafan
29 november 2022 · 24 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/244/243134/243134-608b87cb2f51f89755ad75a44700d42b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/244/243134/243134-8187dc93a7069db6555797944e214d7a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/244/243134/243134-62e48d26352f305747012bdf2d91cfe6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/244/243134/243134-391977ed24725fefdfe0c05e1e2a0631.jpg

Skivkar här lite fler bilder där man ser väldigt tydligt vart det är fult/fattas lite färg. Detta menar dem inte är deras fel.. ??

Flaskhalsvafan
29 november 2022 · 24 Inlägg

Brådhis skrev:

Flaskhalsvafan skrev:
De sa att ibland tittar kunder jättenoga efter att dem lagat/lackerat/fixat något, och då upptäcker ett fel eller något fult som funnits där INNAN, men att man TROR att det var firman.

Detta sa jag emot en del, eftersom i mitt fall handlar det om att de skulle lacka om specifikt min front, och det är fronten som var fult lackad.

De menade att det där skrapet/fula där det är dåligt gjort, måste ha varit där innan, vilket jag tycker låter lite sjukt.. Fattar inte hur dem har gjort, eller ens vad dem menade när jag snackade med dem. Lät mest konstigt.

Ska det verkligen kunna bli såhär om man tar bort fronten och lackar den ordentligt?

De verkade inte villiga att lacka om fronten igen, utan bara "snygga till", hur de nu ska göra det..

Kvalificerat skitsnack! Även om det skulle sett ut så innan så lackar man väl inte bara över det då...?! Nå´n yrkesstolthet måste väl lackeraren ha ändå?

Prata med ditt bolag eftersom det där dom som betalar. Kan garantera att dom inte heller kommer vara nöjda.

Väntar på att försäkringbolaget ska ringa upp nu .. smile Jag skickade lite fler bilder så det syns väldigt tydligt felet. Det är i svaret ovanför här.

MisterAxl
29 november 2022 · 103 Inlägg

Flaskhalsvafan skrev:
De sa att ibland tittar kunder jättenoga efter att dem lagat/lackerat/fixat något, och då upptäcker ett fel eller något fult som funnits där INNAN, men att man TROR att det var firman.

Detta sa jag emot en del, eftersom i mitt fall handlar det om att de skulle lacka om specifikt min front, och det är fronten som var fult lackad.

De menade att det där skrapet/fula där det är dåligt gjort, måste ha varit där innan, vilket jag tycker låter lite sjukt.. Fattar inte hur dem har gjort, eller ens vad dem menade när jag snackade med dem. Lät mest konstigt.

Ska det verkligen kunna bli såhär om man tar bort fronten och lackar den ordentligt?

De verkade inte villiga att lacka om fronten igen, utan bara "snygga till", hur de nu ska göra det..

Struntprat. Det där hade firman kunnat åtgärda innan man applicerade ny lack, om man nu antar att det skulle ha sett ut så innan ny lack kom på.
Nä, det som förmodligen har hänt här är att någon hade en dålig dag och slarvade lite under jobbet och hoppades att du inte skulle märka något, eller att du skulle anta att det är normalt att det ser ut så efter en omlackering.

På bilderna du visar så syns det ju ganska klart och tydligt att det är slarvigt utfört. Nästan så att man skulle kunna dra loss det med fingrarna, typ.
Utan tvekan så ska du prata med ditt försäkringsbolag om detta.

Lucif3r
29 november 2022 · 2 182 Inlägg

Flaskhalsvafan skrev:
De sa att ibland tittar kunder jättenoga efter att dem lagat/lackerat/fixat något, och då upptäcker ett fel eller något fult som funnits där INNAN, men att man TROR att det var firman.

Det ligger väldigt mycket sanning i just det påståendet. Man lyssnar/tittar/känner aldrig igenom sin bil så noga som man gör efter en reparation, det sker mer eller mindre omedvetet. Det är så vi fungerar som människor, på gott och ont.
Problemet uppstår ju just i sånna här fall.. Fanns felet där innan eller inte? Hur ska man bevisa det ena eller det andra? Det är iofs rätt enkelt idag - man fotodokumenterar ALLT. Finns det defekter när verkstaden tar emot bilen som *inte* ska åtgärdas, fotar man det innan man börjar. Och med "man" menar jag verkstaden... Då har dom bevis att visa för kunden när kunden "påstår si eller så".
Observera att jag inte säger att du hittar på, detta är bara generellt när det gäller ovanstående påstående.


Flaskhalsvafan skrev:
Detta sa jag emot en del, eftersom i mitt fall handlar det om att de skulle lacka om specifikt min front, och det är fronten som var fult lackad.

De menade att det där skrapet/fula där det är dåligt gjort, måste ha varit där innan, vilket jag tycker låter lite sjukt.. Fattar inte hur dem har gjort, eller ens vad dem menade när jag snackade med dem. Lät mest konstigt.

Ska det verkligen kunna bli såhär om man tar bort fronten och lackar den ordentligt?

De verkade inte villiga att lacka om fronten igen, utan bara "snygga till", hur de nu ska göra det..

.... Resten låter dock som skitsnack och undanflykter. Det finns ingen vettig anledning till att lackeraren *inte* skulle åtgärdat skadan i fråga OM den nu fanns där innan. Det är snarare en bedrift att bevara skadan tongue

Det finns ju dock sätt att "snygga till det" utan att prompt lacka om.. Vanligaste är ju lite slipning och polering. Men det beror ju helt på defekten i fråga, så går ju inte säga med bestämdhet att det eller det sättet skulle fungera på din front. Men det finns sätt iaf...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang