Färskvaror såsom gummi, olja, och andra vätskor blir ju dåligt med tiden.
Som skrivet tidigare så skulle jag;
1. Kontrollera kamremmen så att den ej är torr och sprucken.
2. Dra runt motorn för hand och se så att allt löper fint.
3. Byta olja + filter.
4. I med ny soppa.
5. Provstarta.
Och som sagt byta kamremmen om bilen skall brukas.
Bromsar och sånt brukar gå att massera, se bara till att byta bromsvätska.
Även glykol, men det ser jag ej som nödvändigt för en provstart.
Liten kul grej på tal om kamremmar och sånt.
Min morfar har ägt en Golf Mk3 sedan jag var sisådär 6-7 år gammal, och den remmen har aldrig blivit bytt i hans ägo.
Idag är jag 28 och den bilen går än.

Oklart hur många mil som körts, dock så kollade jag remmen för några år sedan och… ja, den var inte speciellt vacker.