Mossan1 skrev:
Sixten-Eriksson-123 skrev:
Bilen är en v70 från 2006 och det är för jag behöver mer ström till mitt ljud
Tack för all respons hittills
Oavsett hur stort batteri du har, kan du inte omsätta mer ström än det hinner laddas av generatorn. Då går det minus och batteriet tar slut förr eller senare hur stort eller hur många paralellkopplade batterier det än är.
Ladda batterier tar längre tid än att ladda ur. Så med ladddning kan man inte bara räkna Ah rakt av.
Används så mycket ström att orginalbatteristorlek inte räcker till måste det underhållsladdas för att hålla i längden.
Antar att det står stilla och spelas med motor av?
visst är det så men har man ett 1000watts steg så ger det inte 1000watt 100% av tiden derför brukar det faktist fungera ganska bra men har man för klena batteri så kan man ju hamna i det läget att det inte finns tillräckligt med batteri att ge. tycker man alltid ska försöka ha största möjliga batteriet i bilen oavsätt om man behöver det eller ej. en v70 har ju lätt och ledigt plats för ett 100ah direkt på batteriplatsen.. så det är vad man kör på..
ganska roligt för i min a2 sitter det 100ah orginal i en liten audi a2 ;-) nu har jag bytt till ett Agm batteri och vilket jä'vla lyft för billjudet... det är stor skillnad.. där spelar jag full mutter varje dag jag åker till och från jobbet aldrig varit med om att det är dåligt drag i batteriet nu har den stått här i 3månader pga avsaknad av tid att byta länkarm.. och starta den efter sista kylan och den startade perfekt.. gött med stort batteri kan jag säga

Kör fort så hinner inget hända...