Spärra växlar volvo 850 -96

Skogsmuppen83
28 december 2022 · 5 Inlägg

Hej. Tips på hur man spärrar 4 och 5e växeln på 850:? Lite svårt att gör ett lock då spaken rör sig lite för lite i sidled
Mvh

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 december 2022 · 13 746 Inlägg

Skogsmuppen83 skrev:
Hej. Tips på hur man spärrar 4 och 5e växeln på 850:? Lite svårt att gör ett lock då spaken rör sig lite för lite i sidled
Mvh

bygg något uppe på lådan som stoppar rörelsen..

men det borde gå att göra ett kullis stopp vid spaken om du ser till att bussningarna är i bra skick sen kanske man inte ska ha shortshift och sånt på den.. men jag har aldrig upplevt en 850 som inte har långt sidoslag..  men man kan inte yxa ihop en spärr på 10min och tro att det fungerar utan man får hålla på och finlira   

körde en auti a3 06:a som har EXTREMT korta slag mellan växlarna knappt så man känner om man växlar. och där fungerade en kuliss spärr perfekt endå..  men så vet jag att våran husfarbror som hållt på och mekat i 70+år gjorde spärren  och det går inte att komma förbi den fast jag suttit och försökt bra länge smile

Senast redigerat av Growe (28 december 2022)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Skogsmuppen83
28 december 2022 · 5 Inlägg

Jag får försöka lite till och se om jag får till något. Det är det sista innan regbesiktning

Noahh
29 oktober 2023 · 27 Inlägg

Skogsmuppen83 skrev:
Jag får försöka lite till och se om jag får till något. Det är det sista innan regbesiktning

Löste du det? Har samma problem

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 oktober 2023 · 14 060 Inlägg

Typiskt, ingen återkoppling.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang