29 december 2022
Trådstartare
Hej,
Jag har nu fått problem med min Volvo v70n, där det till en början började strula något med servo, blev något mer trögstyrd än vanligt, men mer temporärt, sedan började batteri lampan tändas fram & tillbaka med olika minuters mellanrum.
Bilen går precis som den ska, men tänt någon enstaka lampa som ”Anti-sladd service erfordras” bl.a..
Meeeen, nu till det stora problemet, instrumentbelysningen tillsammans med alla varningslampor samt mittkonsol vid fläkt/stereo är konstant igång även när jag dragit ur nyckeln ur tändingslåset, alltså jag har nyckeln i näven & allt lyser endå? Slocknar dock när jag startar bilen igen.. Bilen går precis som den ska men ser ut som jag har tändning på fast bilen är avstängd. Ska tillägga att bilen ej går att låsa nu heller, samt att den elektroniska spärren till växelspaken som kickar i när man trycker på bromsen började klicka endel, samt stereon ville spotta ut skivor som inte fanns..
Snälla någon, har någon av er haft detta problem & hittat felet? Blir inte klok på det.. Rädd för att det kan vara CEM boxen eller liknande.
Tacksam för alla svar & hjälp jag kan få!