Volvo XC70 1999 2.0 T5 bromljus lyser konstant.

LeoZ03
7 januari 2023 · 8 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag en XC70 italienimport 99a 2.0 T5 som från en lättare smäll med en stolpe (i fronten) har ett konstant lysande bromsljus.

Om man tvingar upp pedalen så slocknar lampan men det är någon enstaka milimeters spel, och bromspedalen tar inte där uppe så det känns orimligt att den ska lysa bara sådär. Sen är det ju för den delen inte säkert att det är pga stolpen som bromsljuset fått frispel.

Vart ska jag börja någonstans? Har aldrig varit med om något liknande innan. Börjar tröttna på att behöva trycka in arbetsskorna mellan pedalen o golvet när man ska gå ur bilen för att jag inte ska få batteritorsk Mvh Leo

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 januari 2023 · 17 470 Inlägg

Justera bromskontakt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
LeoZ03
12 januari 2023 · 8 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Justera bromskontakt.

Hur gör man? smile

Brådhis * Voff voff *
13 januari 2023 · 10 277 Inlägg

Kontakten sitter, om jag nu inte minns helt fel, fastklickad ungefär rakt ovanför pedalen. Du kan i princip inte missa den. Troligen har den bara hamnat ur läge (den går inte att justera) eftersom den ju faktiskt fungerar när du petar in skorna under pedalen, så det är antagligen bara att klicka tillbaka den. Annars får du byta den...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang