Problem med 740

Joeledbrandt1
20 januari 2023 · 7 Inlägg

För ett tag sedan märkte jag att min 740 gick orent när jag var ute och körde men sedan efter en stund gick som vanligt igen. Sedan märkte jag att det var läckage i röret till fuelrailen vilket gjorde att det kom ut lite bensin där. Så jag köpte mig en ny fuel rail och bytte ut den ( bytte endas den inte stiften ). Sen när jag skulle starta så startade den och gick dåligt och dog med en gång och sedan därefter inte ville starta mer, sedan dess bytte jag tändstift vilket nu gör så att den startar och kan gå på tomgång utan gas men den går orent ännu.  Der har soppa fram till motorn. Har kollar så att stiften inte är blöta och får gnista.

Någon som har någon aning om vad detta kan vara?

Tacksam för svar ;)

Senast redigerat av Joeledbrandt1 (20 januari 2023)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 januari 2023 · 14 007 Inlägg

Joeledbrandt1 skrev:
För ett tag sedan märkte jag att min 740 gick orent när jag var ute och körde men sedan efter en stund gick som vanligt igen. Sedan märkte jag att det var läckage i röret till fuelrailen vilket gjorde att det kom ut lite bensin där. Så jag köpte mig en ny fuel rail och bytte ut den ( bytte endas den inte stiften ). Sen när jag skulle starta så startade den och gick dåligt och dog med en gång och sedan därefter inte ville starta mer, sedan dess bytte jag tändstift vilket nu gör så att den startar och kan gå på tomgång utan gas men den går orent ännu.  Der har soppa fram till motorn. Stiften är blöta och får gnista.

Någon som har någon aning om vad detta kan vara?

Tacksam för svar wink

Stiften ska väl inte vara blöta, då får den väl för mycket soppa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Joeledbrandt1
20 januari 2023 · 7 Inlägg

Nej det har du ju rätt i såklart, menade att dom inte var blöta. Sorry.

Low
20 januari 2023 · 3 296 Inlägg

Kanske lägge till ett bilmärke, så blir det ingen förvirring mellan bmw och volvo  folket:)

Joeledbrandt1
20 januari 2023 · 7 Inlägg

Volvo 740 en 88

jaka54
21 januari 2023 · 5 680 Inlägg

Hej!
Har du kollat att du har gnista på stiften och att stiften är Volvo original?

Joeledbrandt1
21 januari 2023 · 7 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Har du kollat att du har gnista på stiften och att stiften är Volvo original?

Hej ja jag jag har gnista. Jag bytte stiften till Volvo orginal och nu startar den hela tiden men den går inte rent nu bara.

jaka54
21 januari 2023 · 5 680 Inlägg

Har du bytt rotor och fördelarlock samt olja och oljefilter...byt sånt för att vara på den säkra sidan även om det här grejer som kanske inte påverkar motorn i ditt fall.
Funkar bägge bränslepumparna, i tanken och under förarstolen?

Joeledbrandt1
22 januari 2023 · 7 Inlägg

jaka54 skrev:
Har du bytt rotor och fördelarlock samt olja och oljefilter...byt sånt för att vara på den säkra sidan även om det här grejer som kanske inte påverkar motorn i ditt fall.
Funkar bägge bränslepumparna, i tanken och under förarstolen?

Aa ajämen det ska vara bytt för ett tag sedan och båda bränslepumparna funkar ja.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang