2098
Sök

Ford Mondeo v6, spridare släpper ej fram bensin

21 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Hej!

Har en ford Mondeo v6 bensin från 2002, som ej släpper fram bränsle genom spridarna. Det kommer bränsle fram dit men där tar det stopp.

På alla samtliga spridarna sitter det elkontakter, kan det vara en säkring eller relä som brunnit och därav så släpper den ej på bränslet in i motorn?

Isånafall, vilken säkring/relä är det man ska byta?

Mvh joakim
Senast redigerat av Jockeolofsson (23 april 2023)

Forummoderator
18 302 Inlägg
23 april 2023
Prova starta den på startgas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

21 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Tjena! Jodå, den startar och går på stargas men dör direkt man slutar spruta in det. Bränslet kommer fram till spridarna men dom släpper inte igenom nå bräsnle alls

21 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Prova starta den på startgas.

Tjena! Jodå, den startar och går på stargas men dör direkt man slutar spruta in det. Bränslet kommer fram till spridarna men dom släpper inte igenom nå bräsnle alls

Forummoderator
18 302 Inlägg
23 april 2023
Kollat trycket ut från bränslepump? Går den?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

21 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Kollat trycket ut från bränslepump? Går den?

Ja, den är ny. Min fråga var om spridarna är elektronisk styrda och isånafall vilken säkring/relä dem går på isånafall 👍

21 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Kan tillägga att spridarna inte släpper till någon bensin alls in i motorn trots att det är 3,5 bars tryck i bränsledningen. Alla 6 spridare är alltså helt stängda. Vad kan detta bero på? Måste ju vara någon styrning till dessa som inte fungerar. Typ jordfel eller säkringsbrott eller nått? Verkar vara många fler som haft samma problem med dessa gamla fordar. Såg på en annan tråd att det kanske kan ha med en startspärr att göra. Bilens alla dörrar är låsta och går ej att få upp förutom då förardörren som man låser upp med nyckeln, Centrallåset vill inte heller fungera när man provar öppna in i från. Ska försöka byta batteri i fjärrnyckeln och se om jag får bukt på låsprovlemet så kanske jag får bort startspärren också.

6 689 Inlägg
23 april 2023
Blinkar eller lyser dioden vid startförsök i klockan?

De/Dem

21 Inlägg
23 april 2023
Trådstartare
Problemet löst!!!! Jag kollade i säkringsboxen under huven och säkring F41 saknades, tänkte vafsn jag provar köra in en säkring där och drog på starten, då hoppade den igång direkt. Tack för hjälpen alla men denna gång så löste det sig på egen hand 🤟

Sök