Mitsubishi galant 89 svår startad vid varm motor

Hamirix
14 maj 2023 · 21 Inlägg

Hej har äntligen fått igång min gamla galant bytt alla spridare från något företag i usa som hade oem delar. Tog en 1 timmes biltur och skulle in på affären men när jag skulle starta igen så fick jag sitta och snurra runt på tändningen i flera minuter innan den ville hoppa igång. Händer bara när det är varmt och motorn är varm. Jätte tacksam för svar och idéer☺️. Kan tillägga att den går jätte bra när man kör men var femte minut så börjar den gå ryckigt i någon sekund sen försvinner det.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 maj 2023 · 17 465 Inlägg

Tempsensorn trasig? Bilen tror att den är kall fortfarande och ger fel bränsleblandning. Drar den mycket?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hamirix
15 maj 2023 · 21 Inlägg

Ja kan vara varnar för kylarvätska på instrument brädan men har tydligen gjort det i flera år sa förra ägaren, men man kan säga mycket här i livet. Tycker att den drar lite väl mycket för en sån pass liten motor och luktar lite mycket bensin när man kör.

torsen
15 maj 2023 · 7 233 Inlägg

Hade det varit en äldre bil hade jag satsat på kondensatorn på fördelaren - men den här motorn har väl inte brytarsystem?

Hamirix
15 maj 2023 · 21 Inlägg

torsen skrev:
Hade det varit en äldre bil hade jag satsat på kondensatorn på fördelaren - men den här motorn har väl inte brytarsystem?

Oj det vet jag faktiskt inte ska kolla. vart brukar kondensatorn sitta i så fall? Samt syfte?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang