Köpråd 335 eller S4

GK1
16 maj 2023 · 7 Inlägg

Är inne på att skaffa mig en ny roligare daily om ett tag. Har vart väldigt insöad på att skaffa en 335i msport och xdrive.
Men har nu börjat fundera på S4 b8. Vilken är dyrast att äga tror ni? och vilken brukar krångla mest av dem?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 maj 2023 · 17 519 Inlägg

GK1 skrev:
Är inne på att skaffa mig en ny roligare daily om ett tag. Har vart väldigt insöad på att skaffa en 335i msport och xdrive.
Men har nu börjat fundera på S4 b8. Vilken är dyrast att äga tror ni? och vilken brukar krångla mest av dem?

S4 krånglar nog mest alla dagar i veckan. Dessa köpes dessutom oftast genom ljusskygga burkhandlare som lovar mycket tills köpet är klart och några garantier på en sådan bil lär du aldrig få...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
16 maj 2023 · 7 294 Inlägg

jag skulle satsat på BMW om jag skulle välja mellan dessa,,  S4 kanske är piggare,, men dem understyr en heldel och det passar ej min körstil smile  ang krångel kan jag ej uttala mig

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
SportPilot Ubåtsingenjör
16 maj 2023 · 7 234 Inlägg

Hybrid_ skrev:

GK1 skrev:
Är inne på att skaffa mig en ny roligare daily om ett tag. Har vart väldigt insöad på att skaffa en 335i msport och xdrive.
Men har nu börjat fundera på S4 b8. Vilken är dyrast att äga tror ni? och vilken brukar krångla mest av dem?

S4 krånglar nog mest alla dagar i veckan. Dessa köpes dessutom oftast genom ljusskygga burkhandlare som lovar mycket tills köpet är klart och några garantier på en sådan bil lär du aldrig få...

Är där verkligen så mycket strul med s4an? Har fått för mig att det är den mest driftsäkra "a4n"

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torsen
17 maj 2023 · 7 264 Inlägg

Som att välja mellan pest och kolera.
Ska du ha att putsa på så duger de båda du spinner på.
Men som fortskaffningsmedel ska du i stället köpa något japanskt.
AUDI och BMW ska man ALDRIG köpa begagnad, om man inte har god ekonomi eller är väldigt händig!

SportPilot Ubåtsingenjör
17 maj 2023 · 7 234 Inlägg

torsen skrev:
Som att välja mellan pest och kolera.
Ska du ha att putsa på så duger de båda du spinner på.
Men som fortskaffningsmedel ska du i stället köpa något japanskt.
AUDI och BMW ska man ALDRIG köpa begagnad, om man inte har god ekonomi eller är väldigt händig!

Nu finns där inte så mycket från Asien som är jämförbart med en 335 eller s4, så i detta hänseende så är det ett dåligt råd.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Low
17 maj 2023 · 3 314 Inlägg

torsen skrev:
Som att välja mellan pest och kolera.
Ska du ha att putsa på så duger de båda du spinner på.
Men som fortskaffningsmedel ska du i stället köpa något japanskt.
AUDI och BMW ska man ALDRIG köpa begagnad, om man inte har god ekonomi eller är väldigt händig!

Ägde en audi a6 fr 2002 i 8 år. En bmw e36 fr 96 i 6 år. Hade inga problem någon av dem under min ägo. Normala slit delar.

Båda hade miltal 10-23k mil. Dvs inte nya.

Audin var en skön bil att köra.

Jesper328
17 maj 2023 · 2 382 Inlägg

Av dom två så skulle jag välja en 335i alla dagar i veckan.
Dock ingen xDrive.
Det går att få bra snurr i dom motorerna med relativt enkla medel, samt att E92 är bra mycket snyggare än samtliga Audi-modeller.

Up the RA
Utmarks-Loke
17 maj 2023 · 5 860 Inlägg

Jesper328 skrev:
Av dom två så skulle jag välja en 335i alla dagar i veckan.
Dock ingen xDrive.
Det går att få bra snurr i dom motorerna med relativt enkla medel, samt att E92 är bra mycket snyggare än samtliga Audi-modeller.

Håller egentligen med dig, speciellt om att skippa xDrive, men Audi A5 är nog snäppet snyggare än E92 om man skall jämföra 2-dörrars kupé. Körmässigt är nog audi ett eller flera steg efter dock.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 maj 2023 · 17 519 Inlägg

torsen skrev:
Som att välja mellan pest och kolera.
Ska du ha att putsa på så duger de båda du spinner på.
Men som fortskaffningsmedel ska du i stället köpa något japanskt.
AUDI och BMW ska man ALDRIG köpa begagnad, om man inte har god ekonomi eller är väldigt händig!

Då får TS köpa en Kia Stinger 3,3 turbo. Förvisso en trevlig vagn men den heter GT av en anledning. Dessa växer inte på träd...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Stream Statstjänsteman
18 maj 2023 · 125 Inlägg

Två premiumbilar som inte kan jämföras med något asiatiskt som någon påstår. Givetvis finns både styrkor och svagheter men om mitt hjärta får välja så är ändå S4 den bästa daylin, svärsonen säger 335. Dvs alla har rätt :-)

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
granadadr
19 maj 2023 · 7 294 Inlägg

Stream skrev:
Två premiumbilar som inte kan jämföras med något asiatiskt som någon påstår. Givetvis finns både styrkor och svagheter men om mitt hjärta får välja så är ändå S4 den bästa daylin, svärsonen säger 335. Dvs alla har rätt :-)

du är ju partisk wink

Stream Statstjänsteman
19 maj 2023 · 125 Inlägg

granadadr skrev:

Stream skrev:
Två premiumbilar som inte kan jämföras med något asiatiskt som någon påstår. Givetvis finns både styrkor och svagheter men om mitt hjärta får välja så är ändå S4 den bästa daylin, svärsonen säger 335. Dvs alla har rätt :-)

du är ju partisk wink

Det har du alldeles rätt i ;-) men det är bra bilar om du hittar rätt exemplar

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang