2531
Sök

Eftermontera farthållare på automatbil

7 Inlägg
24 maj 2023
Trådstartare
#1
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)

183 Inlägg
25 maj 2023
#2
Jag har faktiskt ingen aning, men på denna annons:
https://www.tradera.com/item/343534/591 … nuell-aut-

Står det beskrivet "farhållar sats till både manuell o aut, volvo 97-98". Kanske slänga iväg ett meddelande till annonsören och fråga om du kan få ta del av monteringsanvisningen? 
Fast monteringsanvisning går säkert att hitta som PDF någonstans på cyberspace för den som söker

7 Inlägg
26 maj 2023
Trådstartare
#3
Noobnisse skrev:
Jag har faktiskt ingen aning, men på denna annons:
https://www.tradera.com/item/343534/591 … nuell-aut-

Står det beskrivet "farhållar sats till både manuell o aut, volvo 97-98". Kanske slänga iväg ett meddelande till annonsören och fråga om du kan få ta del av monteringsanvisningen? 
Fast monteringsanvisning går säkert att hitta som PDF någonstans på cyberspace för den som söker
Tusen tack! Den hade jag inte sett på tradera förut men köpte den precis den som du länkade, så får se om det fungerar sen 😃

2 297 Inlägg
26 maj 2023
#4
Enda skillnaden är att du inte har någon nytta av kopplingsbrytaren.


* Voff voff *
10 344 Inlägg
27 maj 2023
#5
moas70 skrev:
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)
Det skiljer mellan 97-98 (samt vissa 99) och 99-00, dvs mellan dom med vajerstyrt spjäll och dom med elektroniska spjället.

Det går att eftermontera på båda varianterna, men sakerna är inte kompatibla mellan dom.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

7 Inlägg
27 maj 2023
Trådstartare
#6
Brådhis skrev:
moas70 skrev:
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)
Det skiljer mellan 97-98 (samt vissa 99) och 99-00, dvs mellan dom med vajerstyrt spjäll och dom med elektroniska spjället.

Det går att eftermontera på båda varianterna, men sakerna är inte kompatibla mellan dom.
Ahaa okej men jag beställde en som enligt beskrivningen skulle passa 97-98 (har inte fått leveransen ännu) och jag har en 97. Då borde det väl funka eller?

* Voff voff *
10 344 Inlägg
28 maj 2023
#7
moas70 skrev:
Brådhis skrev:
moas70 skrev:
Halloj

Jag har en Volvo s70 och har ingen farthållare på den. Jag skulle därför vilja eftermontera en. Jag är lite osäker på hur det ska gå till men iaf..
Jag har hittat ett komplett farthållarsats till Volvo v70 gen 1 som har suttit på en manuell. Men jag har en automat. Är det något som skiljer eller funkar det att sätta dit en sån?

ifall någon har tips för övrigt när det kommer till att eftermontera farthållare så tar jag tacksamt emot tips:)
Det skiljer mellan 97-98 (samt vissa 99) och 99-00, dvs mellan dom med vajerstyrt spjäll och dom med elektroniska spjället.

Det går att eftermontera på båda varianterna, men sakerna är inte kompatibla mellan dom.
Ahaa okej men jag beställde en som enligt beskrivningen skulle passa 97-98 (har inte fått leveransen ännu) och jag har en 97. Då borde det väl funka eller?
Det borde det definitivt göra. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Fri fart för ett fritt folk!
13 877 Inlägg
28 maj 2023
#8
dom gamla är smidiga bara ploppa i relät och vacuumpump och vacuum bubblan till gasspjället och in med slangen in i bilen..   finns en genomfart under bromsservon för det smile

Kör fort så hinner inget hända...

2 297 Inlägg
28 maj 2023
#9
Growe skrev:
dom gamla är smidiga bara ploppa i relät och vacuumpump och vacuum bubblan till gasspjället och in med slangen in i bilen..   finns en genomfart under bromsservon för det smile
Du glömde ljus-spaken wink Utan den händer det inte mycket med farthållaren.



Sök