Bmw 335 råd

marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Jag är i valet o kvalet att köpa en ny bmw
335i
Men dom säger på bilfirman. Bra att veta innan jag tittar. Dom är förmedlare så ägaren hade skrivit sms för dom att ta upp. Har 3 timmar att köra för o kolla bilen. Dom sa ventilkåpspackning
. O anledningen var att växellådan var helt ny. Hade endast gått 2400 mil. Men dom hade beställt grejer och vänta på det för att laga det. Jag har haft sån otur med bilar. Så får bara lite öronen tillbaka. Vad är risken med om nu växellåde rasat förr . Vad mer kan ha tagit skada
I längden. ? Osv

Senast redigerat av marina85 (3 juni 2023)

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2023 · 17 481 Inlägg

Köp inte det vraket. Då får du skylla dig själv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Köp inte det vraket. Då får du skylla dig själv.

Men motivera varför. Va du tror

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2023 · 17 481 Inlägg

marina85 skrev:
Jag är i valet o kvalet att köpa en ny bmw
335i
Men dom säger på bilfirman. Bra att veta innan jag tittar. Dom är förmedlare så ägaren hade skrivit sms för dom att ta upp. Har 3 timmar att köra för o kolla bilen. Dom sa ventilkåpspackning
. O anledningen var att växellådan var helt ny. Hade endast gått 2400 mil. Men dom hade beställt grejer och vänta på det för att laga det. Jag har haft sån otur med bilar. Så får bara lite öronen tillbaka. Vad är risken med om nu växellåde rasat förr . Vad mer kan ha tagit skada
I längden. ? Osv

Du lär få otur med denna med.

Finns annonsen på blocket?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Hybrid_ skrev:

marina85 skrev:
Jag är i valet o kvalet att köpa en ny bmw
335i
Men dom säger på bilfirman. Bra att veta innan jag tittar. Dom är förmedlare så ägaren hade skrivit sms för dom att ta upp. Har 3 timmar att köra för o kolla bilen. Dom sa ventilkåpspackning
. O anledningen var att växellådan var helt ny. Hade endast gått 2400 mil. Men dom hade beställt grejer och vänta på det för att laga det. Jag har haft sån otur med bilar. Så får bara lite öronen tillbaka. Vad är risken med om nu växellåde rasat förr . Vad mer kan ha tagit skada
I längden. ? Osv

Du lär få otur med denna med.

Finns annonsen på blocket?

Ja den finns där men de står inte med utan dom sa de när jag boka tid. Ska köra upp idag
https://www.blocket.se/annons/kalmar/bm … /109206038

Saken är vill ha en orörd 335i. Som jag kan bygga med  själv typ

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2023 · 17 481 Inlägg

Orörd är den ju inte. Troligen levt ett hårt liv. Väldigt många ägare. En 15 år gammal BMW med mycket mos i maskin. Det gäller att du har en rymlig plånbok. Den kommer ju knappast bara att fungera utan lite verkstadsbesök då och då.


Bilfirman är ju kul med
" Den välskötta servicen på denna bil säkerställer dess optimala skick och långsiktiga pålitlighet." Hahaha!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Ja. E ju rädd för detta suck

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2023 · 17 481 Inlägg

OBS!

Det ligger en kreditspärr på bilen med! Här finns alla möjligheter och bli blåst!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Hybrid_ skrev:
OBS!

Det ligger en kreditspärr på bilen med! Här finns alla möjligheter och bli blåst!

Fan
Ja nej de vågar jag inte

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2023 · 17 481 Inlägg

Tittade upplysningsvis på ägaren. Den är skriven på en 50-årig dam. På samma adress bor sonen som är 20 år...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Jepp såg oxå de

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
marina85
3 juni 2023 · 14 Inlägg

Så du ser bara negativt i det inget positivt?

BMW E90 330i N52 "My ASS" (2005)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2023 · 17 481 Inlägg

marina85 skrev:
Så du ser bara negativt i det inget positivt?

Förstår om du är sugen på den. Trevlig kärra. Men nej. Jag har också köpt bil för att "den ska jag bara ha" någon gång. Det gör jag väl fortfarande men då var det snabba och motorstarka bilar. Nu är det andra krav.

DU kan ha tur och den håller om du tar det lugnt. Men den går inte att köpa nu i helgen ändå. Krediten måste lösas i samband med ägarbyte. Annars hamnar den på dig. Så sitt ner i båten.

Någon garanti på bilen får du ju inte heller.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mossan1
3 juni 2023 · 2 828 Inlägg

Ja, den verkar vara en jätterisk att köpa.  STOR risk för att vara ett riktigt pengahål.
I princip alla varningsklockor ringer efter vad flera här kollat upp.

Jag hade glömt den och letat vidare!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang