Hej
skriver i hopp om hjälp innan jag ger upp
Har problem att min generator inte laddar, problemet uppstod i våras när jag skulle ta ut bilen,
Bilen dog när jag var ute och körde tänkte att batteriet var dåligt så jag köpte ett nytt men samma problem uppstod. Köpte då en ny generator och kollade med multimeter och då visade det sig att den nya generatorn inte leverade någon kraft. Ringde och hörde med den lokala bilfirman och de misstänkte att det var den nya generatorn som var kass (kina generator) enligt dem.
Testade då med en begagnad generator från en skrot men den laddar inte heller…

har kollat så jag får ström från batteriet till generatorn med multimeter b+ d+ och det visar samma volt som batteriet. Jag har slipat upp alla kontakter på kablar som går. Har testat att dra en startkabel från både b+ och d+ direkt till batteriet utan framgång:(
Batterilampan lyser men slocknar om jag tar bort d+ samt med jord
Vad kan jag göra utöver detta? Är det någon specifik kabel som gör att generatorn börjar ladda eller är det någon säkring elr relä som är boven? Har kollat dessa och allt ser bra ut
Är inte religös men ber ändå till gud att det är någon här inne som har något tips som gör att det går att fixa mvh
Bilen i fråga bmw e30 316i 1990