740 ''bluddrar''

Edlunds
4 juli 2023 · 49 Inlägg

Tja, har uppstått ett problem med volvo 740in som är en b230f regina som är lite surt. förut när jag körde som normalt med den så är det som den tappar effekt och då beter sig den jätte konstigt och vill dö. När det händer så kan ja tilläga att när man gasar blir det som ett ''delay'' på när man gasar och den gick jätte ojämnt då och när man gasade så kunde den dö. också kunde ja vänta 5 minuter och sedan starta så var allt lugnt igen. Det var ingen skillnad då den var kall eller varm. Jag tänkte att det var luftmassemätaren som hade gett upp så jag testade byta den och efter det så gick han som den skulle igen tills jag tog mig till en uppförsbacke, då var det samma problem igen att den vill dö och den som bluddrar fram och rycker sig fram tills den dör som sagt. Efter jag jobbat mig upp den backen och det blev raksträcka igen så var allt normalt igen. Sen när jag skulle ut och köra igen så är det samma problem igen och inte bara i uppförsbackar då. Någon som har någon som helst aning om vad det kan vara Bränslefilter? Bränslepump?. Alla förslag uppskattas!😌

Senast redigerat av Edlunds (4 juli 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang