Tips på svenskägd (hand)biltvätt i centrala Stockholm eller närförort?

d-b
11 juli 2023 · 541 Inlägg

Någon som kan tipsa om en (hand)biltvätt i centrala Stockholm eller närförort som drivs/ägs av en "infödd/etnisk" svensk? Jag är så trött på att tjafsa med folk som inte förstår svensk samtals- och förhandlingskultur, tidpassning, avtal osv.

Svenska_bil
11 juli 2023 · 218 Inlägg

Sluta gå till ställen som erbjuder in- och utvändigt för 99-299:- så slipper du nog sånt där ska du se.

jaka54
11 juli 2023 · 5 741 Inlägg

OK macken i Upplands Väsby!

d-b
11 juli 2023 · 541 Inlägg

Svenska_bil skrev:
Sluta gå till ställen som erbjuder in- och utvändigt för 99-299:- så slipper du nog sånt där ska du se.

Jag hittar ju inte dyrare!

SportPilot Ubåtsingenjör
11 juli 2023 · 7 232 Inlägg

d-b skrev:

Svenska_bil skrev:
Sluta gå till ställen som erbjuder in- och utvändigt för 99-299:- så slipper du nog sånt där ska du se.

Jag hittar ju inte dyrare!

Ett seriöst rekondföretag borde kunna erbjuda en tvätt. Gå till något ditech ställe eller liknande. Valfri märkesverkstad borde också kunna erbjuda en rekond/tvätt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
krambriw
11 juli 2023 · 427 Inlägg

Jag hittar ju inte dyrare!

Tvätten i Täby garaget gör ett kanonjobb, jag har alltid blivit supernöjd, så rent och fint skulle jag aldrig klara själv
Billigt, knappast men jag tycker det är värt det, en gång på tidiga våren, en gång på tidiga hösten

jaka54
11 juli 2023 · 5 741 Inlägg

??? Handlar det inte om en vanlig biltvätt där man tvättar sin bil själv?! -Eller har jag missförstått vad skribenten menar med "handbiltvätt"!

SportPilot Ubåtsingenjör
11 juli 2023 · 7 232 Inlägg

jaka54 skrev:
??? Handlar det inte om en vanlig biltvätt där man tvättar sin bil själv?! -Eller har jag missförstått vad skribenten menar med "handbiltvätt"!

Ja du har nog missförstått, han eftersöker servicen där någon tvättar hans bil. Inte en gör det själv tvätt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
d-b
12 juli 2023 · 541 Inlägg

krambriw skrev:

Jag hittar ju inte dyrare!

Tvätten i Täby garaget gör ett kanonjobb, jag har alltid blivit supernöjd, så rent och fint skulle jag aldrig klara själv
Billigt, knappast men jag tycker det är värt det, en gång på tidiga våren, en gång på tidiga hösten

Vad heter den då?

krambriw
12 juli 2023 · 427 Inlägg

Finns bara en där i stora garaget, både jag, hustrun och dottern har alltid blivit väldigt nöjda när vi lämnat in våra bilar där, känns som ny och fräsch. Har nog haft min där 4-5 gånger. Man kan passa på att handla eller käka lunch medans dom gör jobbet. Vi brukar ta A4 alternativet, har aldrig tagit något rekondpaket, det har aldrig behövts

https://www.bokadirekt.se/places/carpro … an-3-10679

torsen
12 juli 2023 · 7 240 Inlägg

I Södertälje finns/fanns en handtvätt ägd av 2 svenska killar.
Den ligger/låg bakom Volvo Lastbilar i Ekensbergsområdet.
Utnyttjade jag regelbundet nästan varje vecka i flera års tid.
Ingen högtryckstvätt men automatisk sköljning medelst en "tunnel" efter handtvätten.
Jag köpte häfte med 10 tvättar och fick rabatt härigenom.
De torkade rent alla dörröppningar och dörrar men skinnade inte - annat än mot tillägg.
Har/hade tidsbokning så man slapp vänta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang