3148
Sök

Klonk ljud från höger bakvagn

2 Inlägg
19 augusti 2023
Trådstartare
Tjena, jag bytte nyligen ut min stötdämpare i höger bakvagn på grund av ett klonk ljud när jag kör på rak sträcka eller över gupp. Nu låter det ännu värre.
Jag kollade stötdämparens fäste innan jag satte dit den nya stötdämparen och den var det inga problem med. Med stötdämparen så köpte jag också ett par bussningar till den.

Jag har tidigare bytt båda bussningarna till krängningshämmaren men inget verkade hjälpa.

Någon som har en idé om vad felet kan vara?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 355 Inlägg
19 augusti 2023
Malteekberg skrev:
Tjena, jag bytte nyligen ut min stötdämpare i höger bakvagn på grund av ett klonk ljud när jag kör på rak sträcka eller över gupp. Nu låter det ännu värre.
Jag kollade stötdämparens fäste innan jag satte dit den nya stötdämparen och den var det inga problem med. Med stötdämparen så köpte jag också ett par bussningar till den.

Jag har tidigare bytt båda bussningarna till krängningshämmaren men inget verkade hjälpa.

Är det en Saab eller en Ferrari?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 Inlägg
19 augusti 2023
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Malteekberg skrev:

Är det en Saab eller en Ferrari?

/Benny

Volvo v50 09 smile

6 228 Inlägg
19 augusti 2023
Dra åt nedre skruven till stötdämparen hårt så inåt helvete, annars rör sig stötdämparen på de två tiondelsmillimeter som är mellan skruven och skruvhålet och då får man det där dunkljudet. Så funkar det på många bilar.

Sök