Audi a4 2017 problem med tvåans växel

Lize
13 november 2023 · 11 Inlägg

Mossan1 skrev:

Lize skrev:
Spaken går lätt att dra ner till det rätta läget som vanligt men det är som sagt helt tomt där då, finns inget att ”haka i”, blir friläge som du nämner.

Och spaken  EXAKT i rätt position för 2an?
Inte några cm kortare läge, dvs bottnar tidigare, eller så? Flera cm i så fall.

För DET, skulle kunna tyda på något med ringarna faktiskt.  Då är den inte igreppad än för det tog stopp.
Men då ska läget vara märkbart annorlunda i slaget, så att säga.

Hursom är det inget du kan fixa själv, utan det är verkstad som gäller.

Nej jag upplever att läget är i exakt position för 2an.

Verkstaden har ej kunnat hitta något fel så det blir svårt att laga något som inte syns.

Tack så mycket för svar ☺️

Klimaxx
14 november 2023 · 13 Inlägg

Vet ej vad problemet är men det är ganska vanligt med vw lådor, haft det på alla bilar jag ägt. Två ibizor och en tiguan senast idag ville min tiguan inte in i 1an fick lägga in R sen neutral sen 1an för att få in den. Ibizorna hade samma strul då och då på 1 2 och R.
Händer kanske 1-2 gånger i månaden inte så ofta, oljan i lådan bytt för ca 3000mil sedan.

Senast redigerat av Klimaxx (14 november 2023)

Lize
15 november 2023 · 11 Inlägg

Klimaxx skrev:
Vet ej vad problemet är men det är ganska vanligt med vw lådor, haft det på alla bilar jag ägt. Två ibizor och en tiguan senast idag ville min tiguan inte in i 1an fick lägga in R sen neutral sen 1an för att få in den. Ibizorna hade samma strul då och då på 1 2 och R.
Händer kanske 1-2 gånger i månaden inte så ofta, oljan i lådan bytt för ca 3000mil sedan.

Jaha vad knepigt. ”Skönt” ändå att höra att det är ganska vanligt med den lådan. Då kanske det inte är något att oroa sig över.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang