22 augusti 2023
Trådstartare
Hej!
Jag har fått ärva min min farfars gamla bil, som knappt är använd (ca 6.000mil). Bilen har bara stått i ett garage i flertalet år. Det mesta med bilen är fixat och den är som ny. Även fast jag i princip fick bilen gratis så har det kostat mycket att reparera diverse saker.
Nu är det AC:n som fungerar dåligt. (Det har den gjort sen jag fick den, men har inte prioriterat det).
Det började med att ACn började "tjuta" eller "pysa" vilket var otroligt irriterande. Den blåste fortfarande luft men ej kall. Jag fix då tipset att köpa köldmedium vilket jag gjorde och fyllde enligt instruktioner. Det fungerade utmärtk!.....i ca 10 minuter. Sen blåste det rums tempererad luft igen. Ljudet försvann dock.
Min fråga är då, kan det var så pass stor läcka att kylningen försvinner inom 10 minuter? Eller kan det betyda att det är något annat fel?
Jag är inte jättesugen på att spendera mer än 4-5 tusen efter jag precis gjort ett byte på någon sensor i bilen som gick på 24.000.....
Tacksam för svar! Säg till om ni behöver veta någon mer information om bilen.
(Jag är otroligt dålig på bilar, så ber om ursäkt på förhand om det är en "dum" fråga, vill bara ha hjälp)
Senast redigerat av Elfmannen (22 augusti 2023)